Государственный герб Республики Беларусь




Міністэрства адукацыі
Рэспублікі Беларусь


Адукацыя дзеля будучыні краіны


Cемінар « Адукацыйнае асяроддзе як трэці настаўнік»

28 ліпеня 2016 года ў рамках Праекта Мадэрнізацыі сістэмы адукацыі Рэспублікі Беларусь Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь і Сусветны банк правялі семінар «адукацыйнага асяроддзя як трэці настаўнік».

Мэтай семінара было знаёмства ўдзельнікаў з сучаснымi падыходамі да фарміравання эфектыўнага інавацыйнаага адукацыйнага асяроддзя, як найважнейшага фактару адукацыйнага працэсу і энергаэфектыўнасцю ва ўстановах адукацыі.

У семінары прынялі ўдзел спецыялісты сістэмы адукацыі краіны, спецыялісты аддзелаў адукацыі раённых і гарадскіх адміністрацый.

У пачатку семінара з прывітальным словам да ўдзельнікаў звярнуўся намеснік міністра адукацыі Рэспублікі Беларусь Сяргей Руды.

У ходзе семінара былі прадстаўлены прэзентацыі па наступным тэмам:

1. Пытанні інавацыйнага праектавання школ і дзіцячых садоў: Адукацыйная асяроддзе для мэтаў навучання XXI стагоддзя

2. Вопыт павышэння эфектыўнасці праектаў будаўніцтва і рэканструкцыі адукацыйных устаноў

3. Тэхналогіі сучаснага дома і энергаэфектыўнасць як шлях да здароўя: Вопыт прымянення ў адукацыйных праектах

4. Вопыт прымянення інавацыйнай архітэктуры ў Рэспубліцы Беларусь на прыкладзе дзіцячага сада Вяснянка. Пытанні ўзгаднення інавацыйных архітэктурных рашэнняў.

У апошнія гады тэме сучаснай школы і дашкольнай адукацыі надаецца шмат увагі. Рухальнымі сіламі новага кірунку з'яўляюцца: (i) новыя патрабаванні сістэмы адукацыі (у сувязі з рэалізацыяй праграмы PISA і неабходнасцю фарміравання навыкаў / кампетэнцый ў цэлым), (ii) павышэнне ўвагі да варыятыўнасці метадалогій навучання (ад традыцыйных урокаў да працы ў групах, індывідуальных і калектыўных праектаў), (iii) інфарматызацыя сістэмы адукацыі, (iv) аднаўленне цікавасці да параметраў эфектыўнай асяроддзя навучання (акустыка, асвятленне, якасць паветра) і (v) неабходнасць павышэння эфектыўнасці архітэктурных рашэнняў.

Новыя падыходы да фарміравання адукацыйнага асяроддзя заснаваныя на дадзеных даследаванняў у галіне педагогікі, дзіцячай псіхалогіі і архітэктуры. Адукацыйнае асяроддзе бачыцца як «трэці настаўнік» у падтрымку педагогам і бацькам у якасці прасторавай асновы адукацыйнага працэсу. Такім чынам, яна аказвае ўплыў на тое, што можа адбывацца ў школе / дзіцячым садзе, і на тое, як дзеці вучацца. Напрыклад, ўстаноўлена сувязь паміж паляпшэннем умоў у школе (з вельмі нездавальняючага да добрага стану) і павышэннем паспяховасці навучэнцаў прыкладна на 10% стандартнага адхіленні. Па нядаўна апублікаваных дадзеных праведзенага ў Вялікабрытаніі даследаванні, павышэнне паспяховасці пры перакладзе «сярэдняга» дзіцяці з найменш эфектыўнай прасторавага асяроддзя ў найбольш эфектыўную сераду адпавядае 1,3 падузроўню (прытым, што кожны год вучні, як правіла, асвойваюць 2 падузроўня).

Падыход да павышэння якасці школьнай асяроддзя залежыць ад нацыянальнага кантэксту, але існуюць агульныя прынцыпы фарміравання эфектыўнай інавацыйнай адукацыйнай асяроддзя з арыентацыяй на дзіця. Энергаэфектыўнасць і сучасныя тэхналогіі таксама становяцца важным фактарам камфортнага асяроддзя навучання.

Семінар завяршыўся абменам меркаванняў і абмеркаваннем магчымага прымянення прадстаўленых падыходаў да адукацыйнай асяроддзі ў Рэспубліцы Беларусь.

Riko Sport kindergarten 26 07 2016 ver.1 ру
Д. Волкаў А. Лукомскі Мінск 28.07.2016
Д. Волкаў Прэзентацыя Мінск 28 ліпеня
Т. Шміс А. Лукомскі слайды частка 1
Т. Шміс А. Лукомскі слайды частка 2