Міністэрства адукацыі
Рэспублікі Беларусь

Адукацыя дзеля будучыні краіны

Трэці форум

7 - 8 чэрвеня ў Мінску адбыўся трэці Форум рэгіёнаў Беларусі і Расіі. Мэта значнага мерапрыемства- пашырэнне беларуска-расійскай рэгіянальнай супрацы і спрыянне ўсталяванню простых кантактаў паміж рэгіёнамі, прадпрыемствамі і арганізацыямі ў сацыяльна-эканамічнай, навукова-адукацыйнай, культурна-гуманітарнай і іншых сферах.

Праграма форума сёлета стала ледзь не самай насычаная за ўсю гісторыю – абмеркаванне праходзіла ў дзевяці тэматычных секцыях. Тут і адукацыя, і моладзевая палітыка, і навука, і працоўныя адносіны. Міжнародныя канферэнцыі, семінары, круглыя сталы – усе гэта яднала адна ідэя: што яшчэ можна зрабіць для ўмацавання супрацы?

У першы дзень працы III Форума рэгіёнаў Беларусі і Расіі ў Мінску падпісана 11 пагадненняў і мемарандумаў пра супрацу ў вышэйшай і прафесійнай адукацыі, моладзевай палітыцы, дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі.

Удзельнікі пасяджэнняў адзначылі, што адна з найважных мэт мерапрыемства - пашырэнне беларуска-расійскай супрацы і спрыянне ўсталяванню прамых кантактаў паміж установамі адукацыі, моладзевымі грамадскімі арганізацыямі, прадпрыемствамі, якія працуюць у адукацыйнай і навуковай сферах - дасягнута.

Адмыслова да форума прымеркавалі і міжнародную выставу "Белагро-2016", якая адкрылася на тэрыторыі аэрапорта Мінск-1 і з'яднала больш 500 кампаній з 20 краін. Усяго арганізавана дзевяць секцый, прысвечаных розным аспектам беларуска-расійскага ўзаемадзеяння.

третий форум2.jpg

Выставу наведалі старшыня Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Беларусі Міхал Мясніковіч і старшыня Савета Федэрацыі Федэральнага сходу Расіі Валянціна Матвіенка. "Мы імкнуліся паказаць на гэтай выставе, што Беларусь - высокаразвітая індустрыйная краіна, якая валодае сучасным машынабудаваннем, новымі высокімі тэхналогіямі", - адзначыў Міхал Мясніковіч.

Парадак дня форума быў прысвечаны сацыяльна-культурнай сферы. У гэтай сувязі на выставе была размешчана таксама экспазіцыя, якая адлюстроўвала сучасныя адукацыйныя тэхналогіі, дасягненні ў вобласці універсітэцкай навукі.

Міністр адукацыі Міхал Жураўкоў расказаў высокім гасцям пра новыя дасягненні ў сферы адукацыі і навукі. Ён адзначыў, што на выставе прадстаўнікі адукацыйных устаноў Беларусі маюць магчымасць абмеркаваць новыя праекты, заключыць камерцыйныя кантракты з калегамі з Расіі.

У выставе прынялі ўдзел шэсць універсітэтаў Міністэрства адукацыі, Нацыянальны інстытут адукацыі, Галоўны інфармацыйна-аналітычны цэнтр Міністэрства адукацыі, ліцэй БДУ. На стэндзе прэзентаваны натурныя ўзоры, макеты, прэзентацыі па накірунках: медыцына і медыцынская тэхніка, біятэхналогіі, экалогія і тэхналогіі перапрацоўкі адходаў, энергазберагальныя тэхналогіі, новыя матэрыялы і тэхналогіі іх апрацоўкі, сельская гаспадарка, прыборы і абсталяванне, інфармацыйныя і камунікацыйныя тэхналогіі.

Падчас форума прайшлі секцыйныя паседжанні: "Расійска-беларуская супраца ў адукацыйнай сферы. Стан і перспектывы развіцця" (у Беларускім дзяржаўным універсітэце) і "Беларуска-расійская супраца ў сферы моладзевай палітыкі" (Мінскі дзяржаўны лінгвістычны ўніверсітэт).

Для прасоўвання беларуска-расійскай міжрэгіянальнай супрацы і інтэграцыйнага ўзаемадзеяння ў вобласці адукацыі і моладзевай палітыкі праведзены і шэраг спецыялізаваных мерапрыемстваў міжнароднага характару.

Так, у гэтыя дні ў Мінску і рэгіянальных універсітэтах прайшлі: супольнае паседжанне савета дырэктараў устаноў прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі Беларусі і звязу дырэктараў сярэдніх спецыяльных навучальных устаноў Расіі па тэме "Мадэрнізацыя прафесійнай адукацыі ў мэтах сацыяльна-эканамічнага развіцця рэгіёнаў Беларусі і Расіі", супольнае паседжанне каардынацыйнага савета па развіцці дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, міжнародная навуковая канферэнцыя студэнтаў, магістрантаў і аспірантаў "Беларусь у сучасным свеце" (Гомельскі дзяржаўны тэхнічны ўніверсітэт імя П.О.Сухога). Адбыўся online тэлемост паміж Віцебскім дзяржаўным універсітэтам імя П.М.Машэрава і Ўральскім дзяржаўным юрыдычным універсітэтам "Інтэграцыйныя прававыя працэсы ў нацыянальных прававых сістэмах Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі", а таксама круглыя сталы "Сеціўнае ўзаемадзеянне ўніверсітэтаў Расійскай Федэрацыі і Рэспублікі Беларусь: стан, праблемы, перспектывы развіцця", "Сацыякультурнае развіццё навучэнцаў сродкамі рускай мовы на аснове выкарыстання рэгіянальнай культурнай спадчыны Беларусі і Расіі", "Студэнцкае самакіраванне: досвед працы і перспектывы развіцця". Нацыянальны дзіцячы адукацыйна-аздараўляльны цэнтр "Зубренок" прыняло беларуска-расійскі фэст дзіцячай творчасці Беларусі і Расіі "Дзве краіны - адзін лёс".

Секцыя "Расійска-беларуская супраца ў адукацыйнай сферы. Стан і перспектывы развіцця"

Удзел у працы секцыі прынялі – першы намеснік міністра адукацыі Беларусі Вадзім Богуш, намеснік міністра адукацыі і навукі Расіі Веніямін Каганаў, старшыня Камітэта Савета Федэрацыі па навуцы, адукацыі і культуры Зінаіда Драгункіна, складнік Нязменнай камісіі Савета Рэспублікі па адукацыі, навуцы, культуры і сацыяльнаму развіццю Таццяна Нічішына, кіраўнікі праўленняў адукацыі, кіраўнікі ўстаноў вышэйшай, сярэдняй спецыяльнай і прафесійнай адукацыі, навукоўцы, педагогі і інш.

Кіраўнікі ўстаноў вышэйшай, сярэдняй спецыяльнай і прафесійна-тэхнічнай адукацыі Беларусі і Расіі падпісалі за першы дзень працы форума 7 пагадненняў і мемарандумаў пра супрацу. Цырымонія адбылася пасля завяршэння працы секцыі "Расійска-беларуская супраца ў адукацыйнай сферы. Стан і перспектывы развіцця" ў Беларускім дзяржаўным універсітэце.

На аснове падпісаных дакументаў установы адукацыі двух краін будуць распрацоўваць супольныя адукацыйныя праграмы, навуковыя праекты, праводзіць семінары і канферэнцыі, а галоўнае - ствараць паміж краінамі адукацыйную прастору.

Пра развіццё сістэмы адукацыі Беларусі і сучасныя падыходы расказаў першы намеснік міністра адукацыі Беларусі Вадзім Богуш. Ён падкрэсліў, што ў рэалізацыі супрацы будзе пераважаць праектны падыход, прычым будуць рэалізоўвацца адукацыйныя і навуковыя ідэі. Таксама Беларусь і Расія плануюць актыўна развіваць сучасныя дыстанцыйныя формы навучання. «Супраца ў вышэйшай адукацыі Беларусі і Расіі мае вельмі добрыя перспектывы, у нас гарманізаваны падыходы па дашкольнай і агульнай сярэдняй адукацыі. Але больш за ўсё перспектыў адкрываецца ў супрацы паміж універсітэтамі краін. Нягледзячы на наяўныя істотныя дасягненні ў сістэме дадатковай адукацыі дарослых, ёсць значныя рэзервы ў арганізацыі і правядзенні супольнай працы па арганізацыі перападрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі кадраў. Напрыклад, актывізавана супраца ў сферы павышэння кваліфікацыі педагогаў", - сказаў Вадзім Богуш. Ён падкрэсліў, што для гэтага трэба забяспечыць развіццё дыстанцыйнай формы атрымання дадатковай адукацыі дарослых.

А намеснік міністра адукацыі і навукі Расіі Веніямін Каганаў адзначыў, што патрэбна актыўна прасоўваць супольныя магчымасці на знешнія рынкі. Кааперацыя неабходна, бо не кожная вну, нават па сваім вядучым накірунку, можа сабе дазволіць набыць патрэбную лабараторную і даследніцкую базу, - сказаў ён.

Новае развіццё ў сферы адукацыі атрымаў і сеціўны падыход. Бакі дамовіліся распрацоўваць сістэму для развіцця педагагічных кампетэнцый і супольныя адукацыйныя праграмы. Некалькі ўстаноў адукацыі змогуць кааперавацца і прыцягваць кваліфікаваны педагагічны склад, распрацоўваць супольныя адукацыйныя праграмы і стандарты, рэалізоўваць навуковыя праекты.

Як была адзначана на пасяджэнні, асноўнай умовай пры выбары ўстановы адукацыі для навучання з'яўляецца магчымасць атрымаць якасную адукацыю. "У будучым ўніверсітэты не страцяць свае лабараторыі і кафедры, але будзе больш адкрытых адукацыйных рэсурсаў, з'явяцца магчымасці мадэляваць працэсы тэхнічныя і тэхналагічныя ў віртуальнай прасторы. Развіццё атрымае сеціўная сістэма навучання", - сказаў намеснік міністра адукацыі і навукі Расіі.

Адзначым, што ўніверсітэты Беларусі падтрымваюць партнёрскія адносіны ў сферы навуковага і навукова-тэхничнай ўзаемадзеяння з навуковымі арганізацыямі і вышэйшымі навучальнымі ўстановамі Расійскай Федэрацыі ў рамках больш за 550 дамоў, а гэта амаль трэць ўсіх складзеных дамоў вну Рэспублікі Беларусь з замежнымі партнёрамі.

Установамі вышэйшай адукацыі дзвюх краін вядзецца праца па развіцці супольных праектаў і пашырэнні форм навукова-тэхнічнай супрацы, у вобласці развіцця ядзернай энергетыкі, касмічных тэхналогій, моладзевага інавацыйнага прадпрымальніцтва, развіцця выставачнай дзейнасці і рэалізацыі праграм Саюзнай дзяржавы.

На секцыі былі таксама абмеркаваны асноўныя тэндэнцыі і накірункі развіцця агульнай сярэдняй адукацыі, пытанні сацыяльнай падтрымкі высокаматываваных навучэнцаў, стандарты за адукацыі і г.д.

У Рэспубліканскім інстытуце вышэйшай школы адбыўся круглы стол "Сеціўнае ўзаемадзеянне ўніверсітэтаў Расійскай Федэрацыі і Рэспублікі Беларусь: стан, праблемы, перспектывы развіцця". У працы круглага стала прынялі ўдзел прадстаўнікі ўстаноў вышэйшай адукацыі Беларусі і Расіі, філіялаў адукацыйных устаноў Расіі за Рэспубліцы Беларусь.

Удзельнікі дыскусіі абмяняліся інфармацыяй пра дзейныя мадэлі сеціўнага ўзаемадзеяння ўніверсітэтаў Беларусі і Расію, існуючыя пагадненні пра развіццё супрацы ў адукацыйнай і навукова-даследчыцкай сферах. Былі адзначаны праблемы ў рэалізацыі сеціўнага ўзаемадзеяння ўніверсітэтаў дзвюх краін, якія прадыктаваны актуальным этапам працэсаў аптымізацыі нацыянальных сістэм вышэйшай адукацыі нашых краін.

Прызнаючы актуальнасць сеціўнага ўзаемадзеяння ўніверсітэтаў Расіі і Беларусі з мэтай павышэння якасці адукацыі, забеспячэнні ўстойлівага развіцця эканомікі і сацыяльнай сферы ўдзельнікаў Саюзнай Дзяржавы, удзельнікі круглага стала прапанавалі ўключыць у рэзалюцыю Форума становішчы, што дазваляюць інтэнсіфікаваць узаемадзеянне ўніверсітэтаў Расіі і Беларусі.

У Рэспубліканскім інстытуце прафесійнай адукацыі прайшло паседжанне Савета дырэктараў устаноў прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі Беларусі і Звязу дырэктараў сярэдніх спецыяльных навучальных устаноў Расіі па тэме «Мадэрнізацыя прафесійнай адукацыі ў мэтах сацыяльна-эканамічнага развіцця рэгіёнаў Беларусі і Расіі».

Прадстаўнікі ўстаноў і арганізацый абмеркавалі такія тэмы, як «Развіццё ўзаемадзеяння прадпрыемстваў і ўстаноў прафесійнай адукацыі ў падрыхтоўцы кадраў», «Кадравае забеспячэнне ўстаноў прафесійнай адукацыі» і «Узаемадзеянне ў навукова-метадычным забеспячэнні працэсу прафесійнай адукацыі». У рамках пасяджэння было падпісана два мемарандумы пра супрацу.

Секцыя "Беларуска-расійская супраца ў сферы моладзевай палітыкі" (Мінскі дзяржаўны лінгвістычны ўніверсітэт)

Удзел у працы секцыі прынялі - намеснік міністра адукацыі Беларусі Віктар Якжык, намеснік старшыні Камітэта Савета Федэрацыі Федэральнага Сходу па сацыяльнай палітыцы Аляксандр Барысаў, першы сакратар Цэнтральнага камітэта грамадскага з'яднання "Беларускі рэспубліканскі звяз моладзі" Андрэй Белякоў,складнік Нязменнай камісіі Савета Рэспублікі па заканадаўстве і дзяржаўным будаванні, дырэктар дзяржаўнай установы адукацыі «Цэнтр дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі «Росквiт» г.Бабруйска Ніна Касцян, старшыня Камітэта Савета Федэрацыі Федэральнага Сходу Расійскай Федэрацыі па міжнародных справах Кастусь Касачоў.

У моладзі Расіі і Беларусі ёсць дзясяткі кірункаў супольнай працы: ад укаранення інавацый да кансалідацыі намаганняў па стварэнні адзінага падыходу да агульнай гісторыі. Такі погляд выказаў намеснік міністра адукацыі Беларусі Віктар Якжык, выступаючы перад удзельнікамі секцыі.

"Яўных праблем, якія мы маглі б назваць нявырашанымі, у моладзевай палітыцы дзвюх краін няма. Але ёсць накірункі, па якіх мы маглі б актыўней працаваць. Пра гэта сёння і ідзе гаворка", - адзначыў Віктар Якжык. Ён падкрэсліў, што, напрыклад, трэба актыўней супрацоўнічаць у інавацыйнай дзейнасці.

Праект "100 идей для СНГ" увабраў лепшае ад аналагічнага праекта, што рэалізоўваецца ў Беларусі. "Мы бачым, што моладзі есць што прапанаваць і ў навуцы, і ў сацыяльнай сферы", - растлумачыў Віктар Якжык.

Таксама былі прапрацаваны пытанні далейшага прасоўвання сумеснага студатрадаўскага, валанцёрскага руху. У бліжэйшых планах - кансалідаваць намаганні па стварэнні адзінага падыходу да агульнай гісторыі, якую некаторыя сілы сёння спрабуюць перапісаць.

Яшчэ адзін новы праект – патрыятычны турызм. Моладзь Беларусі і Расіі будуць рэалізоўваць агульныя праекты за пошукавых працах і сферы патрыятычнага турызму. "Прыемна, што за працы ўсіх лагераў, моладзевых форумаў у Расіі прымаюць удзел беларусы. Ёсць канкрэтныя прапановы па супольнай супрацы перш за ўсё ў сферах патрыятычнага і аграэкатурызму, працы пошукавых атрадаў", - расказаў Аляксандр Барысаў. Ён падкрэсліў, што ў планах - рэалізацыя супольных моладзевых інтэрнэт-праектаў. Прапрацоўваецца і пытанне стварэння зборнай каманды Саюзнай дзяржавы для выступу на конкурсе прафесійнага майстэрства WorldSkills.

Падчас працы секцыі адзначалася, што вялізны патэнцыял закладзены ў міжвузаўскай супрацы. Як было пазначана на секцыі - беларускія студэнты будуць працаваць у расійскіх дзіцячых аздараўленчых лагерах у ролі выкладчыкаў замежнай мовы. Пра гэта паведаміла рэктар Мінскага дзяржаўнага лінгвістычнага ўніверсітэта Наталля Баранава. Дакумент, што прадугледжвае абмен студэнтамі-валанцёрамі для працы ў дзіцячых аздараўленчых лагерах, быў падпісаны паміж Мінскім і Ніжагародскім лінгвістычнымі ўніверсітэтамі.

Рэктар падкрэсліла, што пагадненне пра абмен валанцёрамі стане працягам плённай супрацы паміж вну. Раней была наладжана праца па супольнай падрыхтоўцы перакладчыкаў, абмене студэнтамі і выкладчыкамі, супольнаму стварэнню навучальных дапаможнікаў, навуковых прац, укараненню новых методык у выкладанні.

Досвед і напрацоўкі праекта "100 идей для Беларуси" запатрабаваны на міжнародным узроўні. Першы сакратар Цэнтральнага камітэта грамадскага аб'яднання "Беларускі рэспубліканскі звяз моладзі" Андрэй Белякоў выказаў думку, што запатрабаванасць досведу і напрацовак праекта "100 идей для Беларуси" на міжнародным узроўні дазволіць яшчэ лепш рэалізоўваць патэнцыял маладых розумаў: "Сёлета рэалізавалі праект і ўбачылі, які вялізны патэнцыял закладзены за ім, у тым ліку для Саюзнай дзяржавы. У Беларусі праз "100 идей" прайшло больш за 8,5 тыс. праектаў, лепшыя атрымалі гранты на рэалізацыю".

Асобна ў працы секцыі кранулі тэмы развіцця студэнцкіх будаўнічых атрадаў. Будатрады сталі ўжо адмысловым брэндам дзвюх краін. Напрыклад, падчас акцыі па навядзенні парадку ў Брэсцкай крэпасці працавалі і беларускія, і расійскія атрады. Па выніках працы форума будзе вырашана пытанне з рэалізацыяй ініцыятывы "Молодеж строит союз", якую некалькі гадоў таму прапанавалі БРСМ і расійскія будатрады.

"Запрашаем расійскіх сяброў прыняць удзел в Дне моладзі падчас фэсту "Славянский базар в Витебске". Прапрацоўваем пытанне пра супольную рэалізацыю праекта "Властелин села", скіраванага на павышэнне прывабнасці сельхозпрафесій і замацавання маладых спецыялістаў на сяле", - расказаў Андрэй Белякоў.

Адзначым, што актуальныя пытанні рэалізацыі моладзевых ініцыятыў былі абмеркаваны за БДУІР на пасяджэнні круглага стала. Удзел в ім прынялі рэктар БДУІРа Міхал Батура, начальнік праўлення па справах моладзі Міністэрства адукацыі Наталля Пшанічная, дэпутат Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь Інэса Клешчук, прадстаўнікі студэнцкіх актываў, грамадскіх моладзевых арганізацый і аб'яднанняў, студэнты-актывісты.

У рамках III Форума рэгіёнаў Беларуси і Расіі ў Інстытуце журналістыкі БДУ працавала секцыя "СМИ как значимый фактор межрегионального взаимодействия, формирования общего пространства гуманитарных ценностей". Як заявіла міністр інфармацыі Лілія Ананіч, "асаблівая роля ў працэсах беларуска-расійскай інтэграцыі належыць рэгіянальнаму вымярэнню. Менавіта на узроўні рэгіёнаў ідзе канкрэтная дзелавая гутарка, вызначаюцца кропкі кантактаў і супрацы".

Форум стаў цікавы ў першую чаргу сваімі практычнымі вынікамі – дамовамі, кантрактамі, пагадненнямі. Супраца грунтуецца на сур'ёзным прававым падмурку. Яго асновы заклалі яшчэ 20 гадоў таму, калі стваралі Саюзную дзяржаву. Дагавор падпісалі ў красавіку і, да нядаўняга часу, менавіта ён лічыўся «саюзным» месяцам у беларуска-расійскіх адносінах. Але тое – плоскасць палітычная. У бізнесу любай пары года няма: галоўнае своечасова.

8 чэрвеня ў Палацы Рэспублікі адбылося пленарнае паседжанне III Форума рэгіёнаў Беларуси і Расіі.

Тэма пленарнага пасяджэння – «Реализация согласованной социально-экономической политики в Союзном государстве: достижения, проблемы, пути решения и перспективы».

Старшыня Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Беларуси Міхал Мясніковіч у сваім выступе перад удзельнікамі пасяджэння заявіў пра неабходнасць стварыць праграму абменаў для студэнтаў і выкладчыкаў за кошт бюджэту Саюзнай дзяржавы.

«Адной з важных задач развіцця адукацыйнай прасторы Саюзнай дзяржавы павінна стаць пашырэнне акадэмічнай мабільнасці студэнтаў і выкладчыкаў, - сказаў Міхал Мясніковіч. - Мяркую, што наспела патрэба практычнай прапрацоўкі пытання фармавання праграмы акадэмічных і моладзевых абменаў у Саюзнай дзяржаве за кошт сродкаў саюзнага бюджэту».

Міхаіл Мясніковіч таксама лічыць, што ў Саюзнай дзяржаве ў поўным аб'ёме рэалізуецца роўнае права грамадзян дзвюх краін на адукацыю. Гэта датычыцца ўсіх узроўняў, у тым ліку асноўнай дадатковай і спецыяльнай адукацыі.

Старшыня Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Беларуси прапануе актывізаваць адукацыйную супраца Беларуси і Расіі на узроўні канкрэтных школ і вну. «Неяк атрымаўся адрыў. На рэспубліканскім - у нас, на федэральным - в Расійскай Федэрацыі рашэнні ўсе прыняты. Падпісаны дакументы. А вось трэба зрабіць так, каб школа са школай, універсітэт з універсітэтам працавалі, не як замежнікі. Тады будзе намнога прасцей вырашаць усе астатнія пытанні сацыяпалітычнага характару», -заявіў Міхал Мясніковіч.

Старшыня Савета Федэрацыі Расіі Валянціна Матвіенка адзначыла, што ў гэтай сферы дзве краіны дамагліся вялікіх поспехаў: «Ужо шмат гадоў грамадзяне Расіі і Беларуси маюць роўныя правы на атрыманне адукацыі, што зафіксавана ў дамове ад 1998 года. Прытым многія паступаюць на бюджэтнае аддзяленне, атрымліваюць стыпендыі, жывуць у інтэрнатах. Больш 7,5 тыс. студэнтаў вучацца ў Беларуска-Расійскім універсітэце ў Магілёве. Не сумняюся, што яе выпускнікі ў будучым ўнясуць значны ўклад у эканамічную і культурную інтэграцыю нашых краін».

Добрую практыку працы БДУ са школьнікамі адзначыла старшыня камітэта Савета Федэрацыі Федэральнага сходу Расіі па навуцы, адукацыі і культуры Зінаіда Драгункіна.

Зінаіда Драгункіна растлумачыла, што 7 чэрвеня яна прыняла ўдзел у адной з секцый III Форума рэгіёнаў на базе Белдзяржуніверсітэта: «Тое, што я ўбачыла на выставе - гэта не простая крокі наперад. І ў медыцыне, і ў касмічнай сферы. Мне вельмі па душы прыйшліся мінскія працоўныя суботы, калі школьнікі прыходзяць у гэты ўніверсітэт і ўжо выбіраюць, што ім па душы. З імі працуюць выдатныя людзі, развіваюць дзяцей. Гэта пошук і падтрымка таленавітых дзяцей».

Сенатар таксама дадала, што прапанова старшыні Савета Рэспублікі Нацыянальнага сходу Беларусі Міхала Мясніковіча з нагоды саюзнай праграмы моладзевых і акадэмічных абменаў патрабуе прапрацоўкі. «Гэта вельмі разумная прапанова. Яна мае пад сабой грунт, але патрэбна рэальна ўзважыць, што мы можам разам. Я наагул за любы абмен, насамрэч», - падкрэсліла парламентар.

Міністр адукацыі Беларусі Міхаіл Жураўкоў адзначыў ўмацаванне ўзаемадзеяння паміж дзвюма краінамі ў сферы адукацыі. Як вынік, грамадзяне Беларусі і Расіі маюць магчымасць на роўных скарыстацца ўсім спектрам адукацыйных паслуг, незалежна ад месца пражывання або знаходжання ўстановы адукацыі.

«Сёння грамадзян Беларусі, роўна як і грамадзян Расійскай Федэрацыі, можна сустрэць у ліку студэнтаў шматлікіх вядучых устаноў вышэйшай адукацыі нашых краін. У нязменным сумесным прафесійным кантакце і ўзаемадзеянні нашы настаўнікі і выкладчыкі. Ідэаламі дабра і справядлівасці, грамадзянскасці і патрыятызму для нашай моладзі з'яўляюцца адны і тыя ж каштоўнасці, знакавыя падзеі нашай агульнай гісторыі. Такія падыходы не проста дэкларуюцца, але і замацаваны ў адукацыйных праграмах, рэалізуюцца ў практычнай дзейнасці педагагічных калектываў устаноў адукацыі», - падкрэсліў кіраўнік нацыянальнай сістэмы адукацыі.

За апошнія гады сістэмы адукацыі нашых краін выйшлі на больш высокі якасны ўзровень свайго развіцця, ўзрос іх аўтарытэт як у грамадстве ў нашых краінах, так і на міжнароднай арэне.

Па ступені пісьменнасці дарослага насельніцтва і моладзі, паказчыках паступлення дзяцей у пачатковую і сярэднюю школу, колькасці студэнтаў, ліку асоб з прафесійна-тэхнічнай, сярэдняй спецыяльнай і вышэйшай адукацыяй у складзе эканамічна актыўнага насельніцтва Беларусь і Расія знаходзіцца на ўзроўні высока развітых краін Еўропы і Амерыкі.

Апераджальнае развіццё дасягаецца за кошт рэалізацыі сістэмна прынятых мер па ўмацаванні кадравага патэнцыялу, развіцці матэрыяльна-тэхнічнай базы, умацаванні фінансавай самастойнасці ўстаноў адукацыі.

Выступаючы на пленарным пасяджэнні III Форума рэгіёнаў Беларусі і Расіі Прэзідэнт Беларусі Аляксандр Лукашэнка заклікаў развіваць саюзны студатрадаўскі рух.

Беларускі лідар асаблівую ўвагу ўдзяліў развіццю дзяржаўнай моладзевай палітыкі: «Сёння ва ўсім свеце запатрабаваны моцныя, самастойныя, мэтанакіраваныя людзі. Яны патрэбны паўсюль - на вытворчасці і ў палітыцы, у бізнесе і навуцы, у адукацыі і дзяржкіраванні. У шматлікіх абласцях менавіта моладзь апынаецца ў авангардзе, як у эканамічнай, так і ў культурнай сферы».

Кіраўнік дзяржавы падкрэсліў, што дзяржаўная моладзевая палітыка мае цэлы шэраг кірункаў: «На рэгіянальным узроўні нам трэба развіваць студэнцкі абмен, сістэму моладзевага турызму. Магутны імпульс актывізацыі такой супрацы дае развіццё саюзнага студатрадаўскага руху».

Саюзная дзяржава па многіх параметрах можа служыць прыкладам для іншых інтэграцыйных структур. «Дваццаць гадоў таму мы прыступілі да рэалізацыі інтэграцыйнага праекта, накіраванага на забеспячэнне эфектыўнага эканамічнага і сацыяльнага развіцця нашых дзяржаў. Без перавелічэння можна сказаць, што ў сацыяльна-гуманітарнай сферы мы ўжо дасягнулі такога ўзроўню развіцця, які не толькі не саступае, але і па многіх параметрах можа служыць прыкладам для іншых наднацыянальных, інтэграцыйных структур», - канстатаваў Прэзідэнт Беларуси.

Аляксандр Лукашэнка лічыць важным, што вынікі саюзнай працы бачныя і зразумелыя не толькі палітыкам, але і простым людзям. Ён выказаў перакананасць, што і ў далейшым будзе працягвацца канструктыўная і плённая праца на карысць двух краін.

Прэзідэнт Беларусі таксама ўпэўнены, што цяперашні форум стане значным этапам на шляху вырашэння агульных задач.

Прэс-цэнтр Міністэрства адукацыі дзякуе за аказанне прафесійнай дапамогі пры падрыхтоўцы фотаматэрыялу прэс-службы - БДУ, ІМГЛУ, БДУІР, ЦК ОО "БРСМ», РІПА і ГІАЦ.