Государственный герб Республики Беларусь




Міністэрства адукацыі
Рэспублікі Беларусь


Адукацыя дзеля будучыні краіны


Асноўныя тэрміны, якія выкарыстоўваюцца ў Законе Рэспублікі Беларусь

«Аб зваротах грамадзян і юрыдычных асобаў", і іх азначэнні

Для мэт гэтага Закона выкарыстоўваюцца наступныя асноўныя тэрміны і іх азначэнні:

• зварот - індывідуальныя або калектыўныя заяву, прапанова, скарга, выкладзеныя ў пісьмовай, электроннай ці вуснай форме;

• заява - хадайніцтва аб садзейнічанні ў рэалізацыі правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўніка, не звязанае з іх парушэннем, а таксама паведамленне аб парушэнні актаў заканадаўства, недахопах у працы дзяржаўных органаў, іншых арганізацый (службовых асоб) (далей, калі не вызначана іншае, - арганізацыя), індывідуальных прадпрымальнікаў;

• прапанова - рэкамендацыя па паляпшэнню дзейнасці арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў, ўдасканаленні прававога рэгулявання адносін у дзяржаўным і грамадскім жыцці, вырашэнню пытанняў эканамічнай, палітычнай, сацыяльнай і іншых сфер дзейнасці дзяржавы і грамадства;

• скарга - патрабаванне аб узнаўленні правоў, свабод і (або) законных інтарэсаў заяўніка, парушаных дзеяннямі (бяздзейнасцю) арганізацый, грамадзян, у тым ліку індывідуальных прадпрымальнікаў (далей, калі не вызначана іншае, - грамадзянін);

• заяўнік - грамадзянін або юрыдычная асоба, якія падалі (якія падаюць) зварот;

• пісьмовы зварот - зварот заяўніка, выкладзенае ў пісьмовай форме, у тым ліку заўвагі і (або) прапановы, унесеныя ў кнігу заўваг і прапаноў;

• электронны зварот - зварот заяўніка, якое паступіла на адрас электроннай пошты арганізацыі альбо размешчанае ў спецыяльнай рубрыцы на афіцыйным сайце арганізацыі ў глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт;

• вусны зварот - зварот заяўніка, выкладзенае ў ходзе асабістага прыёму;

• індывідуальны зварот - зварот аднаго заяўніка;

• калектыўны зварот - зварот двух і больш заяўнікаў па адным і тым жа пытанні (некалькіх пытаннях);

• паўторны зварот - пісьмовае або электронны зварот, якое паступіла ад аднаго і таго ж заяўніка па адным і тым жа пытанні ў адну і тую ж арганізацыю, у тым ліку накіраванае з іншых арганізацый, альбо заўвагу і (або) прапанову, занесенае ў кнігу заўваг і прапаноў адным і тым жа заяўнікам па адным і тым жа пытанні адным і тым жа індывідуальным прадпрымальніку, якія паступілі на працягу трох гадоў з дня паступлення ў арганізацыю, да індывідуальнага прадпрымальніка першапачатковага звароту, калі на першапачатковае апра ение заяўніку быў дадзены адказ (накiравана паведамленне);

• кніга заўваг і прапаноў - дакумент адзінага ўзору, прызначаны для ўнясення заўваг (заяў і скаргаў) (далей, калі не вызначана іншае, - заўвагі) і (або) прапаноў аб дзейнасці арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, якасці вырабляемых (рэалізуюцца) імі тавараў, выконваемых работ, аказваемых паслуг.