Міністэрства адукацыі
Рэспублікі Беларусь

Адукацыя дзеля будучыні краіны

Патрабаванні, якія прад’яўляюцца да зваротаў

Электронны зварот выкладаецца на беларускай або рускай мовах. Не дапускаецца ўжыванне ў зваротах нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў.

Электронны зварот грамадзяніна ў абавязковым парадку павінна ўтрымліваць:

• назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот,

• прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку (калі такое маецца) або ініцыялы грамадзяніна;

• адрас месца жыхарства (месца знаходжання) грамадзяніна;

• выкладанне сутнасці звароту;

• адрас электроннай пошты грамадзяніна.

Электронны зварот юрыдычнай асобы ў абавязковым парадку павінна ўтрымліваць:

• назву і (або) адрас арганізацыі альбо пасаду асобы, якім накіроўваецца зварот,

• поўную назву юрыдычнай асобы;

• месца знаходжання юрыдычнай асобы;

• выкладанне сутнасці звароту;

• прозвішча, уласнае імя, імя па бацьку або ініцыялы кіраўніка або асобы, упаўнаважанай падпісваць звароты;

• адрас электроннай пошты юрыдычнай асобы.

Да электронных зваротах, якія падаюцца прадстаўнікамі заяўнікаў, павінны прыкладацца электронныя копіі дакументаў, якія пацвярджаюць іх паўнамоцтвы, у форме прымацаваных да звароту файлаў.

Пры незахаванні названых патрабаванняў, электроннае зварот можа быць пакінуты без разгляду па сутнасці (гл. Пакіданне зваротаў без разгляду па сутнасці).

ЗВЯРТАЕМ ВАШУ УВАГУ!

Электронны зварот накіроўваецца ў міністэрства толькі пры дапамозе электроннай формы. Электронныя звароты, якія паступілі на адрас электроннай пошты міністэрства альбо на любы іншы адрас электроннай пошты, не рэгіструюцца і не разглядаюцца.

Электронныя звароты, якія паступілі ў Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, разглядаюцца не пазней за пятнаццаць дзён, а якія патрабуюць дадатковага вывучэння і праверкі - не пазней аднаго месяца. Працягу тэрмінаў, вызначаных месяцамі або днямі, пачынаецца з дня, наступнага за днём рэгістрацыі звароту ў міністэрстве. Адказы (паведамлення) на электронныя звароты накіроўваюцца на адрас электроннай пошты заяўнікаў, указаны ў электронным звароце.

На электронныя звароты даюцца пісьмовыя адказы (накіроўваюцца пісьмовыя паведамленні) у выпадках калі:

• заяўнік у сваім электронным звароце просіць накіраваць пісьмовы адказ альбо адначасова накіраваць пісьмовы адказ і адказ на адрас яго электроннай пошты;

• ў электронным звароце пазначаны адрас электроннай пошты, па якім па тэхнічных прычынах не ўдалося даставіць адказ (апавяшчэнне).

Калі паступаюць у міністэрства электронныя звароты аналагічнага зместу ад розных заяўнікаў носяць масавы характар ​​(больш за дзесяць зваротаў), адказы на такія звароты па рашэнні Міністра адукацыі небудзь асобы, ўпаўнаважанага iм падпісваць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты, могуць размяшчацца на афіцыйным сайце міністэрства ў глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт без накіравання адказаў (апавяшчэнняў) заяўнікам.

Калі для разгляду электроннага звароту па сутнасці неабходна ўказанне персанальных дадзеных заяўніка або іншых асоб, за выключэннем змяшчаюцца ў звароце, заяўніку прапануецца звярнуцца з вуснай ці пісьмовай зваротам.