Государственный герб Республики Беларусь

Міністэрства адукацыі
Рэспублікі Беларусь

Адукацыя дзеля будучыні краіны

Секцыя «Інклюзіўны адукацыю ў школе» была арганізавана на базе дзяржаўнай установы адукацыі «Сярэдняя агульнаадукацыйная школа №23». У працы секцыі прынялі ўдзел 34 спецыяліста з Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі. Мадэратары секцыі: Гайдукевіч С.Я., дацэнт кафедры тыфлапедагогікі БДПУ, Викторовская Н.К., дырэктар дзяржаўнай установы адукацыі «Мінскі абласны цэнтр карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі».

У рамках секцыйнага пасяджэння быў заслуханы і абмеркаваны вопыт работы ўстаноў адукацыі Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі, якія рэалізуюць інклюзіўны адукацыю.

Удзельнікі канферэнцыі адзначылі, што на бягучым этапе развіцця інклюзіўнай практыкі асноўныя акцэнты зроблены на вырашэнні арганізацыйных пытанняў і забеспячэнні фактараў развіцця талерантных адносін паміж удзельнікамі адукацыйнага працэсу. Была канстатавана дастатковая інфармаванасць спецыялістаў аб асаблівасцях арганізацыі адукацыйнага асяроддзя ў інклюзіўнай школе: маецца неабходнае тэхнічнае забеспячэнне, актыўна выкарыстоўваюць разнастайныя арганізацыйныя рэсурсы.

Удзельнікамі секцыі быў прадстаўлены цікавы досвед працы па стварэнні спрыяльнага сацыяльна-псіхалагічнага клімату ў установе адукацыі, фармаванню адэкватнай матывацыі ў вучняў і спецыялістаў у працэсе вучэбнага і пазавучэбны ўзаемадзеяння. Разам з тым, была адзначана патрэба ўстаноў адукацыі ў сістэмным аналізе і абагульненні вопыту інклюзіўнага навучання і выхавання з мэтай яго актыўнага ўкаранення ў масавую практыку, а таксама выяўлення «западалых» аспектв і вызначэння кропак далейшага росту.

Асаблівую ўвагу ўдзельнікі секцыі надалі пытанням метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу ў інклюзіўнай школе: маніторынг дасягненняў вучняў, распрацоўка індывідуальных навучальных планаў, адаптацыя ўтрымання агульнаадукацыйных праграм, інтэграцыя прафесійных кампетэнцый спецыялістаў і інш. Адзначылі, што ў гэтай сферы застаецца шэраг дыскусійных пытанняў, якія патрабуюць паглыбленага вывучэння і сур'ёзнай навуковай прапрацоўкі.

У рамках работы секцыі былі абмеркаваныя пытанні дзейнасці рэсурсных цэнтаў метадычнага забеспячэння інтэграванага і інклюзіўны адукацыі. Прадстаўлены вопыт работы спецыяльных школ і цэнтраў карэкцыйна-развіваючага навучання і рэабілітацыі паказаў дакладнае разуменне задач, якія стаяць перад дадзенымі структурамі, напрамкаў і асаблівасцяў арганізацыі іх працы з установамі-заказчыкамі. Назапашаны цікавы разнастайны метадычны вопыт, створаны арыгінальныя метадычныя рэсурсы, у тым ліку, на аснове інфармацыйных тэхналогій, якія могуць быць выкарыстаны не толькі ў рамках асобных рэгіёнаў, але і за іх межамі.

Удзельнікі секцыі праявілі высокую зацікаўленасць да пытанняў арганізацыі інклюзіўны адукацыі ў школе, да абмену досведам, падтрымалі прапановы аб правядзенні даследчай работы на базах ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць інклюзіўным практыку сіламі студэнтаў, магістрантаў, аспірантаў і інш.

секция3-1.jpgсекция3-2.jpg
секция3-3.jpg
секция3-4.jpg
секция3-5.jpg
секция3-6.jpg