Выберыце шрыфт: ArialTimes New Roman

Інтэрвал паміж літарамі: СтандартныСярэдніБольшой

Аб кіраванні

Галоўнае ўпраўленне эканомікі адукацыі з’яўляецца структурным падраздзяленнем Міністэрства адукацыі

Галоўнымі задачамі ўпраўлення з’яўляюцца:

- удзел у складанні кароткатэрміновых і доўгатэрміновых прагнозаў эканамічнага развіцця арганізацый сістэмы Міністэрства, маёмасць якіх знаходзіцца ў рэспубліканскай уласнасці (далей – арганізацыі Міністэрства);

- удзел у арганізацыі і каардынацыі дзейнасці па распрацоўцы канцэптуальных дакументаў, комплексным планаванні прыярытэтных напрамкаў развіцця сістэмы адукацыі;

- забеспячэнне распрацоўкі камерцыйнымі арганізацыямі, падведамнымі Міністэрству, бізнес-планаў развіцця і прагнозаў іх развіцця;

- распрацоўка і прадстаўленне ў Міністэрства фінансаў праекта бюджэту на ўтрыманне арганізацый Міністэрства, прагнозных дадзеных па даходах і расходах пазабюджэтных сродкаў;

- распрацоўка і давядзенне планавых заданняў па экспарту, сальда арганізацыям адукацыі галіны (у тым ліку падведамным Міністэрству), паказчыкаў дзейнасці дзяржаўных унітарных прадпрыемстваў і гаспадарчых таварыстваў з доляй дзяржавы, якія знаходзяцца ў падпарадкаванні Міністэрства;

- распрацоўка сацыяльных стандартаў у частцы нарматываў бюджэтнай забяспечанасці расходаў на аднаго навучэнца;

- ажыццяўленне бягучага планавання выдаткаў па бюджэце на ўтрыманне арганізацый Міністэрства;

- аператыўнае рэгуляванне на працягу бюджэтнага года планавых прызначэнняў па арганізацыях Міністэрства ў разрэзе функцыянальнай і эканамічнай класіфікацыі расходаў;

- зводнай-аналітычная праца па пытаннях фінансава-эканамічнай дзейнасці, удзел у складанні зводнага гадавога бухгалтарскай справаздачы аб выкарыстанні бюджэтных сродкаў арганізацыямі Міністэрства;

- выпрацоўка асноўных напрамкаў у галіне арганізацыі і аплаты працы работнікаў галіны і стыпендыяльнага забеспячэння навучэнцаў, падрыхтоўка прапаноў па ўдасканаленні ўмоў і метадаў аплаты, стымулявання працы работнікаў галіны;

- распрацоўка тыпавых штатаў і нарматываў колькасці работнікаў арганізацый галіны;

- распрацоўка нарматыўных прававых актаў па пытаннях сацыяльна-эканамічнага развіцця галіны;

- кантроль за падрыхтоўкай, аналіз і прадстаўленне праектаў кваліфікацыйных характарыстык пасад і прафесій работнікаў галіны;

- распрацоўка асаблівасцяў складу выдаткаў на адукацыйныя і іншыя віды паслуг (работ) у галіны;

- разгляд эканамічнага стану і плацежаздольнасці прадпрыемстваў Міністэрства на камісіі;

- ажыццяўленне арганізацыйна-метадычнага кіраўніцтва па пытаннях аплаты працы работнікаў, стыпендыяльнага забеспячэння, устанаўлення грашовых норм харчавання навучэнцаў ў галіне, асобных пытаннях сацыяльнай падтрымкі навучэнцаў, па разліку кампенсацыі сродкаў у рэспубліканскі і (або) мясцовыя бюджэты, затрачаных дзяржавай на падрыхтоўку работніка вышэйшай навуковай кваліфікацыі , рабочага (служачага), спецыяліста; цэнаўтварэння і ўдасканалення сістэмы падаткаабкладання ў арганізацыях Міністэрства;

- удасканаленне механізму фінансавання ўстаноў адукацыі;

- ажыццяўленне распрацоўкі, зацвярджэння і ўкаранення новых сістэм аплаты працы работнікаў галіны.

Упраўленне ў адпаведнасці з ускладзенымі на яго задачамі ажыццяўляе наступныя функцыі:

- зводнай-аналітычная работа па пытаннях аплаты працы работнікаў галіны, стыпендыяльнага забеспячэння навучэнцаў, планавання, бюджэтнага фінансавання і пазабюджэтнай дзейнасці арганізацый Міністэрства;

- вывучэнне перадавога айчыннага і замежнага вопыту, праблем і тэндэнцый у галіне аплаты працы работнікаў галіны, стыпендыяльнага забеспячэння навучэнцаў, планавання, фінансавання і пазабюджэтнай дзейнасці ўстаноў адукацыі;

- экспертыза бізнес-планаў развіцця камерцыйных арганізацый на год;

- экспертыза праектаў нарматыўных дакументаў іншых структурных падраздзяленняў Міністэрства па эканамічных пытаннях;

- складанне доўгатэрміновых і кароткатэрміновых эканамічных прагнозаў:

- па праектах бюджэту на ўтрыманне арганізацый Міністэрства;

- па росту экспарту, сальда;

- удзел у працы па размеркаванні ўсіх катэгорый работнікаў устаноў адукацыі па разрадах і тарыфных каэфіцыентах Адзінай тарыфнай сеткі работнікаў Рэспублікі Беларусь, усталяванню ім стымулюючых надбавак і даплат, іншых змяненняў у аплаце працы;

- выпрацоўка прапаноў па сацыяльных пытаннях для ўключэння ў пагадненні паміж галіновым прафсаюзам і Міністэрствам;

- бягучае планаванне расходаў па бюджэце на ўтрыманне арганізацый Міністэрства;

- аператыўнае рэгуляванне на працягу бюджэтнага года планавых прызначэнняў па арганізацыях Міністэрства ў разрэзе падраздзелаў бюджэтнай класіфікацыі і артыкулаў расходаў;

- планаванне мерапрыемстваў па вывадзе на бясстратную працу прадпрыемстваў Міністэрства, па фінансавым аздараўленні прадпрыемстваў, па зніжэнні выдаткаў на вытворчасць прадукцыі (работ, паслуг);

- планаванне работы камісіі па эканамічнай неплацежаздольнасці (банкруцтва) прадпрыемстваў Міністэрства, пасяджэнняў камісіі і пратаколаў пасяджэнняў камісіі;

- бізнес-планаванне прадпрыемстваў Міністэрства (падрыхтоўка загадаў, парадку разгляду і ўзгаднення бізнес-планаў);

- каардынацыя дзейнасці па планаванні і прагназаванні прыярытэтных напрамкаў развіцця сістэмы адукацыі па эканамічных пытаннях;

- зацвярджэнне і давядзенне:

бюджэтных каштарысаў расходаў на бягучы фінансавы год арганізацыям Міністэрства;

каштарысаў даходаў і выдаткаў па пазабюджэтнай дзейнасці арганізацый Міністэрства;

планавых заданняў па росту экспарту, сальда арганізацыям, падпарадкаваным Міністэрству адукацыі,

планавых заданняў па экспарце паслуг галіны «Адукацыя»,

паказчыкаў дзейнасці прадпрыемстваў Міністэрства;

- распрацоўка нарматыўных прававых актаў па пытаннях сацыяльна-эканамічнага развіцця галіны;

- арганізацыя і каардынацыя навукова-даследчых работ па праблемах, звязаных з рашэннем пытанняў, якія адносяцца да кампетэнцыі Упраўлення;

- аказанне арганізацыям Міністэрствы і ўстановам адукацыі мясцовага падпарадкавання метадычнай дапамогі па пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі Упраўлення;

- разгляд ва ўстаноўленым парадку прапаноў, заяў і скаргаў грамадзян па пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі Упраўлення, прыняцце па іх неабходных мер, правядзенне работы па ўстанаўленні прычын, якія выклікаюць скаргі;

- арганізацыя нарад, семінараў кіраўнікоў і спецыялістаў арганізацый Міністэрства, упраўленняў (аддзелаў) адукацыі аблгарвыканкамаў і мясцовых адміністрацый раёнаў гарадоў па пытаннях аплаты працы работнікаў галіны, матэрыяльнага і стыпендыяльнага забеспячэння навучэнцаў, планавання, фінансавання ўстаноў адукацыі, уключаючы пазабюджэтную дзейнасць, цэнаўтварэння;

- кантроль за адпаведнасцю заканадаўству праектаў нарматыўных дакументаў, якія распрацоўваюцца;

- кантроль па пытаннях асваення бюджэтных сродкаў і сродкаў ад пазабюджэтнай дзейнасці, па пытаннях цэнаўтварэння;

- кантроль за выкананнем сеткавых паказчыкаў арганізацыямі Міністэрства;

- кантроль за выкананнем тыпавых штатаў і нарматываў колькасці работнікаў, якія ўтрымліваюцца за кошт сродкаў бюджэту, арганізацый Міністэрства;

- кантроль за выкананнем даведзеных паказчыкаў па экспарце паслуг, сальда арганізацыямі Міністэрства.