Правы заяўнікаў
Заяўнікі маюць права:
- падаваць звароту, выкладаць довады службовай асобе, які праводзіць асабісты прыём;
- знаёміцца з матэрыяламі, непасрэдна адносяцца да разгляду зваротаў, калі гэта не закранае правоў, свабоды і (або) законныя інтарэсы іншых асоб і ў матэрыялах не ўтрымліваюцца звесткі, якія складаюць дзяржаўныя сакрэты, камерцыйную і (або) iншую ахоўваемую законам тайну;
- падаваць дадатковыя дакументы і (або) звесткі альбо звяртацца з просьбай аб іх выпатрабаваньні, у тым ліку ў электроннай форме, у выпадку, калі выпатрабаванне такіх дакументаў і (або) звестак не закранае правы, свабоды і (або) законныя інтарэсы іншых асоб і у іх не ўтрымліваюцца звесткі, якія складаюць дзяржаўныя сакрэты, камерцыйную і (або) iншую ахоўваемую законам тайну;
- адклікаць свой зварот да разгляду яго па сутнасці;
- атрымліваць адказы (паведамлення) на звароты;
- абскардзіць ва ўстаноўленым парадку адказы на звароты і рашэнні аб пакіданні зваротаў без разгляду па сутнасці;
- ажыццяўляць iншыя правы, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі актамі заканадаўства.
Абавязкі заяўнікаў
Заяўнікі абавязаны:
- выконваць патрабаваннi гэтага Закона;
- падаваць звароту ў арганізацыі ў адпаведнасці з іх кампетэнцыяй;
- ветліва ставіцца да работнікаў арганізацый, індывідуальным прадпрымальнікам і іх працаўнікам, не дапускаць ужывання нецэнзурных альбо абразлівых слоў ці выразаў;
- своечасова інфармаваць арганізацыі, індывідуальных прадпрымальнікаў аб змене свайго месца жыхарства (месца знаходжання) або месца знаходжання ў перыяд разгляду звароту;
- выконваць iншыя абавязкi, прадугледжаныя гэтым Законам і іншымі заканадаўчымі актамі.
ЗВЯРТАЕМ ВАШУ УВАГУ!
Водгук пісьмовага звароту ажыццяўляецца шляхам падачы пісьмовай заявы, водгук электроннага звароту - шляхам падачы пісьмовай звароту небудзь напрамкі заявы ў электроннай форме тым жа спосабам, якім было накіравана электронны зварот.