Выберыце шрыфт: ArialTimes New Roman

Інтэрвал паміж літарамі: СтандартныСярэдніБольшой

Рэзюмэ па рабоце секцыі № 5 «Адукацыйнае асяроддзе інклюзіўнай адукацыі»

Праца секцыі была арганізавана на базе ДУА «Сярэдняя школа №25 г. Мінска», якая мае шматгадовы вопыт інтэграванага навучання і выхавання дзяцей з ОПФР. Перад пасяджэннем секцыі ўдзельнікам канферэнцыі была прадастаўлена магчымасць пазнаёміцца ​​з гуртамі прадметных і прасторавых средовых рэсурсаў, уключаных у адукацыйную сераду дадзенай установы. У працы секцыі прынялі ўдзел 45 чалавек.

У ходзе пасяджэння былі асветлены тэарэтычныя падыходы да стварэння адаптыўнай адукацыйнай асяроддзя ўстановы інклюзіўны адукацыі, выяўлены цяжкасці і рызыкі, а таксама прадстаўлены вопыт арганізацыі адаптыўнай адукацыйнай асяроддзя ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць праграмы спецыяльнай адукацыі (Якушік Вольга Аляксандраўна, дырэктар ДУА «Сярэдняя школа №25 г . Мінска », Петроневіч Наталля Уладзіміраўна, загадчык ДУА« Яслі-сад № 549 г. Мінска »).

Э.Е.Сенішенкова падзялілася вопытам стварэння прадметных средовых рэсурсаў для дзяцей з парушэннямі функцый апорна-рухальнага апарата ў ДУА «Асіповіцкая дзяржаўная спецыяльная агульнаадукацыйная школа-інтэрнат для дзяцей з парушэннямі функцый апорна-рухальнага апарата». Вялікую цікавасць выклікалі прыстасаванні для дзяцей, якія вырабляюцца настаўнікі-дэфектолагі самастойна з падручных матэрыялаў і не патрабуюць вялікіх матэрыяльных выдаткаў.

Была адзначана несумненная важнасць выкарыстання інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій у арганізацыі адаптыўнай адукацыйнай асяроддзя. Так, старшы навуковы супрацоўнік лабараторыі адукацыйных інфраструктур Інстытута сістэмных праектаў Маскоўскага гарадскога педагагічнага універсітэта А.Б.Меньков апісаў вопыт і перспектывы выкарыстання лагапедычнага трэнажора "Дэльфа» для дзяцей з абмежаванымі магчымасцямі здароўя. Падыходы да арганізацыі інфармацыйна-тэхналагічнай інфраструктуры рэсурснага цэнтра інклюзіўны адукацыі былі асветлены ў дакладзе Далівеля О.В., загадчыка кафедры тыфлапедагогікі Інстытута інклюзіўны адукацыі БДПУ. Настаўнік матэматыкі ДУА «Сярэдняя школа № 6 г. Кобрына» В.Я.Логвіновіч пазнаёміў з магчымасцю бясплатнай платформы «Оскар», прызначанай для правядзення конкурсаў і алімпіяд фізіка-матэматычнай накіраванасці, якая ўлічвае асаблівыя адукацыйныя патрэбнасці і магчымасці навучэнцаў з ОПФР.

Вялікая ўвага была ўдзелена таксама арганізацыйна-сэнсавым і сацыяльна-псіхалагічным средовым рэсурсаў адаптыўнай адукацыйнай асяроддзя інклюзіўны адукацыі. Генеральны дырэктар кампаніі «TOUCH PROJECT» І.С. Жук прэзентавала вопыт расійскіх калег у галіне арганізацыі даступнай асяроддзя дзецям з абмежаванымі магчымасцямі здароўя «Сэнсарныя прасторы ў гарадскім асяроддзі». Быў прадэманстраваны вопыт выкарыстання сучасных адукацыйных тэхналогій у навучанні і выхаванні дзяцей з ОПФР. Так, выкарыстанне тэхналогіі тімбілдінга прадставіла Е.В. Красоўская, намеснік загадчыка ДУА «Яслі-сад № 10 г. Пінска», настаўнікі-дэфектолагі ДУА «Сярэдняя школа № 137 г. Мінска» Я.А.Чалей і І.В.Чернецова распавялі пра магчымасці выкарыстання інтэрнэт-парталу «POSTCROSSING» на карэкцыйных занятках з вучнямі з ОПФР. Настаўнік-дэфектолаг ДУА «Сярэдняя школа № 177 г. Мінска» У.А. Грэчка падзялілася вопытам выкарыстання метаду мнемотэхнікі.

У цэлым праца секцыі прайшла на высокім навукова-практычным узроўні. Была акцэнтавана значэнне правільнай арганізацыі адаптыўнай адукацыйнай асяроддзя ў установе інклюзіўны адукацыі. Падкрэслена значэнне ўліку не толькі прадметна-прасторавых, але і арганізацыйна-сэнсавых і сацыяльна-псіхалагічных средовых рэсурсаў яе арганізацыі.

секция5-1.jpg

секция5-2.jpg

секция5-3.jpg

секция5-5.jpg

секция5-6.jpg

секция5-7.jpg

секция5-8.jpg

секция5-9.jpg

секция5-10.jpg

секция5-11.jpg

секция5-12.jpg

секция5-13.jpg