Выберыце шрыфт: ArialTimes New Roman

Інтэрвал паміж літарамі: СтандартныСярэдніБольшой

Інфармацыя аб рабоце секцыі № 4

Праца секцыі № 4 была прысвечана пытанням бесперапыннага інклюзіўны адукацыі. Актыўны ўдзел у абмеркаванні прынялі ў супрацоўнікі ўстановы адукацыі «Рэспубліканскі інстытут прафесійнай адукацыі», на базе якога адбылося пасяджэнне дадзенай секцыі, супрацоўнікі Беларускага дзяржаўнага педагагічнага універсітэта імя Максіма Танка, Нацыянальнага інстытута адукацыі, Навукова-даследчага iнстытута працы (Міністэрства працы і сацыяльнай абароны), кіраўнікі не толькі устаноў спецыяльнай адукацыі, але і дамоў-інтэрнатаў для дзяцей з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця ( алеі - ОПФР), настаўнікі-практыкі.

Адметнай асаблівасцю працы дадзенай секцыі з'явілася яе міжведамасныя, удзел прадстаўніка кампаніі «Эліта Груп», якая займаецца распрацоўкай і вытворчасцю тэхнічных сродкаў для асоб з парушэннямі зроку з Расійскай Федэрацыі, практыка-арыентаваная скіраванасць.

Удзельнікамі секцыі абмяркоўваліся пытанні атрымання прафесійнай адукацыі асобамі з ОПФР ў Рэспубліцы Беларусь, арганізацыя адукацыйнага працэсу, працаўладкавання, а затым адаптацыі працоўнага месца, прафарыентацыйная работа з вучнямі з інтэлектуальнай недастатковасцю, фарміраванне сацыяльнай кампетэнтнасці ў выбары прафесіі ў вучняў з парушэннямі зроку з пазіцыі чалавека, педагога , які мае парушэнні зроку, міжведамаснае ўзаемадзеянне пры рэалізацыі бесперапыннага адукацыі людзей з інваліднасцю, суправаджаючы чэнне пражывання дзяцей і маладых інвалідаў, якія пражываюць у псіханеўралагічных дамах-інтэрнатах, навучанне людзей старэйшых за 18 гадоў з інтэлектуальнымі парушэннямі, якія пражываюць у псіханеўралагічных дамах-інтэрнатах, гатоўнасць педагогаў устаноў прафесійнай адукацыі да інклюзіўнай навучанню.

Па выніках абмеркавання ўдзельнікі секцыі прыйшлі да высновы, што для забеспячэння бесперапыннага інклюзіўны адукацыі неабходная ўзгодненасць і пераемнасць у дзеяннях розных структур: дзяржаўных, грамадскіх, бацькоў. Рашэнне задач выхавання і навучання, політэхнічнай і прафесійнай падрыхтоўкі чалавека павінна, з аднаго боку, улічваць актуальныя і перспектыўныя грамадскія патрэбы, з другога боку - задавальняць імкненне чалавека да самаадукацыі, ўсебаковаму і гарманічнаму развіццю на працягу ўсяго жыцця.

Па-ранейшаму актуальнымі з'яўляюцца пытанні стварэння і ўдасканалення ўжо наяўных спецыяльных умоў для навучання інвалідаў, у тым ліку і стварэння безбар'ернага асяроддзя;

забеспячэння падтрымкі непасрэдна вучэбна-метадычнага забеспячэння адукацыйнага працэсу, у якім удзельнічаюць інваліды;

фарміравання прафесійнай і асобаснай гатоўнасці педагогаў да працы з дадзенай катэгорыяй навучэнцаў.

Падчас дыскусіі ўдзельнікамі секцыі былі акрэслены праблемы, якія патрабуюць наступнага рашэння:

1. Стварэнне міжведамаснага (Міністэрства адукацыі, Міністэрства працы і сацыяльнай абароны, Міністэрства аховы здароўя) рэестра (банка дадзеных), з мэтай не выпадзення дзяцей (падлеткаў і дарослых) з базы Міністэрства адукацыі, незалежна ад месца іх вучобы (пражывання) - у адукацыйных установах міністэрства адукацыі ці ўстановах сацыяльнай абароны.

2. Правядзенне серыі міжведамасных «круглых сталоў» з удзелам прадстаўнікоў трох профільных міністэрстваў, бацькоўскай грамадскасці, грамадскіх арганізацый для таго, каб распрацаваць агульны алгарытм і агульнае разуменне маршрутызацыі чалавека з ОПФР на розных этапах бесперапыннай адукацыі, а таксама парадак міжведамаснага ўзаемадзеяння ў інтарэсах гэтых людзей.

3. Разгляд пытанняў падтрымоўванага і суправаджаецца працаўладкавання людзей з інтэлектуальнай недастатковасцю з рознай ступенню цяжкасці, з парушэннямі псіхічнага развіцця.

4. Аналіз, абагульненне і распаўсюджванне станоўчага вопыту Малоткавіцкага дапаможнай школы-інтэрната па прафесійнай арыентацыі і навучанню прафесіі навучэнцаў з інтэлектуальнай недастатковасцю.

5. Разгляд пытання аб частковай дзеяздольнасці (вызначэнне дадзенага паняцця і ўвядзенне ў нарматыўныя дакументы) асоб з ўмеранай і цяжкай інтэлектуальнай недастатковасцю, цяжкімі множнымі парушэннямі развіцця.

6. Забеспячэнне развіцця прафесійнай кар'еры студэнтаў з інваліднасцю. З гэтай мэтай неабходна стварыць спецыяльныя службы (або ўвесці дадатковыя штатныя адзінкі) пры кожнай дзяржаўнай установе вышэйшай адукацыі, у абавязкі якіх уваходзілі б забеспячэнне архітэктурнай даступнасці навучальнай установы, даступнасці інфармацыі для інвалідаў па зроку і слыху, а таксама індывідуальная падтрымка студэнтаў з інваліднасцю ў працэсе навучання.

7. Рашэнне пытанняў захавання правоў на развіццё і бесперапыннае адукацыю людзей з інваліднасцю, якія знаходзяцца ў спецыяльных установах стацыянарнага тыпу (псіханеўралагічныя дамы-інтэрнаты для састарэлых і інвалідаў).

секция4-1.jpg

секция4-2.jpg

секция4-3.jpg

секция4-4.jpg

секция4-5.jpg

секция4-6.jpg

секция4-7.jpg

секция4-8.jpg

секция4-9.jpg

секция4-10.jpg

секция4-11.jpg

секция4-12.jpg