Міністэрства адукацыі
Рэспублікі Беларусь

Адукацыя дзеля будучыні краіны

Задачы і функцыі аддзела

Аддзел спецыяльнай адукацыі з’яўляецца самастойным структурным падраздзяленнем Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

Галоўнымі задачамі аддзела з’яўляюцца:

  • распрацоўка і забеспячэнне рэалізацыі дзяржаўнай палітыкі ў сферы спецыяльнай адукацыі і сацыяльна-прававой абароны правоў і інтарэсаў асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця;

  • забеспячэнне функцыянавання і развіцця нацыянальнай сістэмы спецыяльнай адукацыі рэспублікі;

  • ажыццяўленне дзяржаўнага кантролю за функцыянаваннем сістэмы спецыяльнай адукацыі;

  • распрацоўка і ўкараненне нарматыўных прававых актаў, якія рэгулююць адносіны ў сферы спецыяльнай адукацыі і г.д.

Аддзел у адпаведнасці з ускладзенымі на яго задачамі ажыццяўляе наступныя функцыі:

  • аналіз стану і прагноз перспектыў развіцця сістэмы спецыяльнай адукацыі, вывучэнне сусветных тэндэнцый і вызначэнне прыярытэтных напрамкаў развіцця сістэмы спецыяльнай адукацыі;

  • распрацоўка арганізацыйна-практычных мер па стварэнні спецыяльных умоў для атрымання асноўнай, дадатковай і спецыяльнай адукацыі асобамі з улікам іх псіхафізічных асаблівасцяў, а таксама па карэкцыі наяўных у іх фізічных і (або) псіхічных парушэнняў, аказання ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;
  • арганізацыя распрацоўкі і забеспячэнне зацвярджэння ва ўстаноўленым парадку адукацыйных стандартаў спецыяльнай адукацыі, спецыяльных вучэбных планаў і праграм, падрыхтоўку да выдання падручнікаў, вучэбных дапаможнікаў для ўстаноў спецыяльнай адукацыі і іншай вучэбна-метадычнай літаратуры для спецыялістаў, якія працуюць у сістэме спецыяльнай адукацыі;
  • каардынацыя і кантроль за падрыхтоўкай, перападрыхтоўкай і павышэннем кваліфікацыі кадраў для сістэмы спецыяльнай адукацыі;
  • каардынацыя работы па забеспячэнні маніторынгу якасці спецыяльнай адукацыі;
  • каардынацыя работы па стварэнні і актуалізацыі банка даных аб дзецях з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, аб спецыялістах, якія працуюць у сістэме спецыяльнай адукацыі;
  • арганізацыя і каардынацыя фундаментальных і прыкладных навукова-даследчых работ у сферы спецыяльнай адукацыі, эксперыментальнай і інавацыйнай работы па праблемах адукацыі асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, садзейнічанне ўкараненню вынікаў эксперыментальнай работы ў адукацыйны працэс устаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы спецыяльнай адукацыі;
  • арганізацыя працы па ўдасканаленні зместу, формаў і метадаў навучання і выхавання дзяцей з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця, укараненні ў практыку спецыяльнай адукацыі перадавога педагагічнага вопыту;
  • арганізацыя і каардынацыя дзейнасці па распрацоўцы і ўкараненні ў сістэму спецыяльнай адукацыі рэспублікі сучасных інфармацыйных камунікацыйных тэхналогій і заснаваных на іх выкарыстанні вучэбных дапаможнікаў, сродкаў навучання, абсталявання, прыстасаванняў і г.д .;
  • аналіз і кантроль дзейнасці органаў кіравання ў сферы адукацыі, устаноў адукацыі па ажыццяўленні патранату асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця;
  • распрацоўка і рэалізацыя сістэмы арганізацыйна-практычных мер па аказанні ранняй комплекснай дапамогі дзецям з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця ва ўзросце да трох гадоў;
  • забеспячэнне рэалізацыі ўскладзеных на Мiнiстэрства адукацыi задач па міжнародным супрацоўніцтве ў сферы адукацыі асоб з асаблівасцямі псіхафізічнага развіцця;
  • разгляд у парадку, устаноўленым заканадаўствам, зваротаў (прапаноў, заяў, скаргаў) грамадзян па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю аддзела.