Галоўнае ўпраўленне эканомікі адукацыі з’яўляецца структурным падраздзяленнем Міністэрства адукацыі
Галоўнымі задачамі ўпраўлення з’яўляюцца:
- удзел у складанні кароткатэрміновых і доўгатэрміновых прагнозаў эканамічнага развіцця арганізацый сістэмы Міністэрства, маёмасць якіх знаходзіцца ў рэспубліканскай уласнасці (далей – арганізацыі Міністэрства);
- удзел у арганізацыі і каардынацыі дзейнасці па распрацоўцы канцэптуальных дакументаў, комплексным планаванні прыярытэтных напрамкаў развіцця сістэмы адукацыі;
- забеспячэнне распрацоўкі камерцыйнымі арганізацыямі, падведамнымі Міністэрству, бізнес-планаў развіцця і прагнозаў іх развіцця;
- распрацоўка і прадстаўленне ў Міністэрства фінансаў праекта бюджэту на ўтрыманне арганізацый Міністэрства, прагнозных дадзеных па даходах і расходах пазабюджэтных сродкаў;
- распрацоўка і давядзенне планавых заданняў па экспарту, сальда арганізацыям адукацыі галіны (у тым ліку падведамным Міністэрству), паказчыкаў дзейнасці дзяржаўных унітарных прадпрыемстваў і гаспадарчых таварыстваў з доляй дзяржавы, якія знаходзяцца ў падпарадкаванні Міністэрства;
- распрацоўка сацыяльных стандартаў у частцы нарматываў бюджэтнай забяспечанасці расходаў на аднаго навучэнца;
- ажыццяўленне бягучага планавання выдаткаў па бюджэце на ўтрыманне арганізацый Міністэрства;
- аператыўнае рэгуляванне на працягу бюджэтнага года планавых прызначэнняў па арганізацыях Міністэрства ў разрэзе функцыянальнай і эканамічнай класіфікацыі расходаў;
- зводнай-аналітычная праца па пытаннях фінансава-эканамічнай дзейнасці, удзел у складанні зводнага гадавога бухгалтарскай справаздачы аб выкарыстанні бюджэтных сродкаў арганізацыямі Міністэрства;
- выпрацоўка асноўных напрамкаў у галіне арганізацыі і аплаты працы работнікаў галіны і стыпендыяльнага забеспячэння навучэнцаў, падрыхтоўка прапаноў па ўдасканаленні ўмоў і метадаў аплаты, стымулявання працы работнікаў галіны;
- распрацоўка тыпавых штатаў і нарматываў колькасці работнікаў арганізацый галіны;
- распрацоўка нарматыўных прававых актаў па пытаннях сацыяльна-эканамічнага развіцця галіны;
- кантроль за падрыхтоўкай, аналіз і прадстаўленне праектаў кваліфікацыйных характарыстык пасад і прафесій работнікаў галіны;
- распрацоўка асаблівасцяў складу выдаткаў на адукацыйныя і іншыя віды паслуг (работ) у галіны;
- разгляд эканамічнага стану і плацежаздольнасці прадпрыемстваў Міністэрства на камісіі;
- ажыццяўленне арганізацыйна-метадычнага кіраўніцтва па пытаннях аплаты працы работнікаў, стыпендыяльнага забеспячэння, устанаўлення грашовых норм харчавання навучэнцаў ў галіне, асобных пытаннях сацыяльнай падтрымкі навучэнцаў, па разліку кампенсацыі сродкаў у рэспубліканскі і (або) мясцовыя бюджэты, затрачаных дзяржавай на падрыхтоўку работніка вышэйшай навуковай кваліфікацыі , рабочага (служачага), спецыяліста; цэнаўтварэння і ўдасканалення сістэмы падаткаабкладання ў арганізацыях Міністэрства;
- удасканаленне механізму фінансавання ўстаноў адукацыі;
- ажыццяўленне распрацоўкі, зацвярджэння і ўкаранення новых сістэм аплаты працы работнікаў галіны.
Упраўленне ў адпаведнасці з ускладзенымі на яго задачамі ажыццяўляе наступныя функцыі:
- зводнай-аналітычная работа па пытаннях аплаты працы работнікаў галіны, стыпендыяльнага забеспячэння навучэнцаў, планавання, бюджэтнага фінансавання і пазабюджэтнай дзейнасці арганізацый Міністэрства;
- вывучэнне перадавога айчыннага і замежнага вопыту, праблем і тэндэнцый у галіне аплаты працы работнікаў галіны, стыпендыяльнага забеспячэння навучэнцаў, планавання, фінансавання і пазабюджэтнай дзейнасці ўстаноў адукацыі;
- экспертыза бізнес-планаў развіцця камерцыйных арганізацый на год;
- экспертыза праектаў нарматыўных дакументаў іншых структурных падраздзяленняў Міністэрства па эканамічных пытаннях;
- складанне доўгатэрміновых і кароткатэрміновых эканамічных прагнозаў:
- па праектах бюджэту на ўтрыманне арганізацый Міністэрства;
- па росту экспарту, сальда;
- удзел у працы па размеркаванні ўсіх катэгорый работнікаў устаноў адукацыі па разрадах і тарыфных каэфіцыентах Адзінай тарыфнай сеткі работнікаў Рэспублікі Беларусь, усталяванню ім стымулюючых надбавак і даплат, іншых змяненняў у аплаце працы;
- выпрацоўка прапаноў па сацыяльных пытаннях для ўключэння ў пагадненні паміж галіновым прафсаюзам і Міністэрствам;
- бягучае планаванне расходаў па бюджэце на ўтрыманне арганізацый Міністэрства;
- аператыўнае рэгуляванне на працягу бюджэтнага года планавых прызначэнняў па арганізацыях Міністэрства ў разрэзе падраздзелаў бюджэтнай класіфікацыі і артыкулаў расходаў;
- планаванне мерапрыемстваў па вывадзе на бясстратную працу прадпрыемстваў Міністэрства, па фінансавым аздараўленні прадпрыемстваў, па зніжэнні выдаткаў на вытворчасць прадукцыі (работ, паслуг);
- планаванне работы камісіі па эканамічнай неплацежаздольнасці (банкруцтва) прадпрыемстваў Міністэрства, пасяджэнняў камісіі і пратаколаў пасяджэнняў камісіі;
- бізнес-планаванне прадпрыемстваў Міністэрства (падрыхтоўка загадаў, парадку разгляду і ўзгаднення бізнес-планаў);
- каардынацыя дзейнасці па планаванні і прагназаванні прыярытэтных напрамкаў развіцця сістэмы адукацыі па эканамічных пытаннях;
- зацвярджэнне і давядзенне:
бюджэтных каштарысаў расходаў на бягучы фінансавы год арганізацыям Міністэрства;
каштарысаў даходаў і выдаткаў па пазабюджэтнай дзейнасці арганізацый Міністэрства;
планавых заданняў па росту экспарту, сальда арганізацыям, падпарадкаваным Міністэрству адукацыі,
планавых заданняў па экспарце паслуг галіны «Адукацыя»,
паказчыкаў дзейнасці прадпрыемстваў Міністэрства;
- распрацоўка нарматыўных прававых актаў па пытаннях сацыяльна-эканамічнага развіцця галіны;
- арганізацыя і каардынацыя навукова-даследчых работ па праблемах, звязаных з рашэннем пытанняў, якія адносяцца да кампетэнцыі Упраўлення;
- аказанне арганізацыям Міністэрствы і ўстановам адукацыі мясцовага падпарадкавання метадычнай дапамогі па пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі Упраўлення;
- разгляд ва ўстаноўленым парадку прапаноў, заяў і скаргаў грамадзян па пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі Упраўлення, прыняцце па іх неабходных мер, правядзенне работы па ўстанаўленні прычын, якія выклікаюць скаргі;
- арганізацыя нарад, семінараў кіраўнікоў і спецыялістаў арганізацый Міністэрства, упраўленняў (аддзелаў) адукацыі аблгарвыканкамаў і мясцовых адміністрацый раёнаў гарадоў па пытаннях аплаты працы работнікаў галіны, матэрыяльнага і стыпендыяльнага забеспячэння навучэнцаў, планавання, фінансавання ўстаноў адукацыі, уключаючы пазабюджэтную дзейнасць, цэнаўтварэння;
- кантроль за адпаведнасцю заканадаўству праектаў нарматыўных дакументаў, якія распрацоўваюцца;
- кантроль па пытаннях асваення бюджэтных сродкаў і сродкаў ад пазабюджэтнай дзейнасці, па пытаннях цэнаўтварэння;
- кантроль за выкананнем сеткавых паказчыкаў арганізацыямі Міністэрства;
- кантроль за выкананнем тыпавых штатаў і нарматываў колькасці работнікаў, якія ўтрымліваюцца за кошт сродкаў бюджэту, арганізацый Міністэрства;
- кантроль за выкананнем даведзеных паказчыкаў па экспарце паслуг, сальда арганізацыямі Міністэрства.