На главную/Архив новостей
201720162015201420132012201120102009200820072006200520042003
СентябрьАвгустИюльИюньМайАпрельМартФевральЯнварьДекабрьНоябрьОктябрьСентябрьАвгустИюльИюньМайАпрельМартФевральЯнварьДекабрьНоябрьОктябрьСентябрьАвгустИюльИюньМайАпрельМартФевральЯнварьДекабрьНоябрьОктябрьСентябрьАвгустИюльИюньМайАпрельМартФевральЯнварьДекабрьНоябрьОктябрьСентябрьАвгустИюльИюньМайАпрельМартФевральЯнварьДекабрьНоябрьОктябрьСентябрьАвгустИюльИюньМайАпрельМартФевральЯнварьДекабрьНоябрьОктябрьСентябрьАвгустИюльИюньМайАпрельМартФевральЯнварьДекабрьНоябрьОктябрьСентябрьАвгустИюльИюньМайАпрельМартФевральЯнварьДекабрьНоябрьОктябрьСентябрьАвгустИюльИюньМайАпрельМартФевральДекабрьНоябрьОктябрьСентябрьАвгустИюльИюньМайАпрельМартФевральЯнварьДекабрьНоябрьОктябрьСентябрьАвгустИюльИюньМайАпрельМартФевральЯнварьДекабрьНоябрьОктябрьСентябрьАвгустИюльИюньМайАпрельМартФевральЯнварьНоябрьОктябрьСентябрьАвгустИюльИюньМайАпрельМартФевральЯнварьДекабрьНоябрьОктябрьСентябрьИюньАпрельМартФевральЯнварьДекабрьНоябрьОктябрь
30 марта 2009
ПРЭС – БЮЛЕТЭНЬ

МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ
РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ

ПРЭС-ЦЭНТР

вул. Савецкая, 9
220010, Мінск,
тэл. 222-42-43, факс (017) 220-84-83
E-mail:ivchenkov@minedu.unibel.by

МИНИСТЕРСТВО ОБРАЗОВАНИЯ
РЕСПУБЛИКИ БЕЛАРУСЬ

ПРЕСС-ЦЕНТР

ул. Советская, 9
220010, Минск
тел. 222-42-43, факс (017) 220-84-83
E-mail: konchits@minedu.unibel.by

  Белтэлерадыёкампанія
Рэдакцыі газет
Інфармацыйныя агенцтвы
Прэс-цэнтры
ПРЭС – БЮЛЕТЭНЬ
(Красавік 2009 г.)

З 16 сакавіка па 10 мая праходзіць 1-ы этап (абласны і мінскі гарадскі) рэспубліканскага конкурсу школьных праектаў па энергаэфектыўнасці “Энергія і асяроддзе прабывання” на 2009 год.
У ім прымаюць удзел навучэнцы агульнаадукацыйных школ і ўстаноў пазашкольнага выхавання і навучання, педагогі, якія маюць дасягненні ў практычнай дзейнасці ў галіне выкарыстання эфектыўных метадаў і тэхналогій па энергазберажэнні і выкарыстанні аднаўляемых крыніц энергіі для мясцовых патрэб, у павышэнні энергаэфектыўнасці школьных будынкаў і г.д.
Тэл. 267-87-28

З 20 сакавіка па 20 красавіка ў выставачнай зале Нацыянальнага цэнтра мастацкай творчасці дзяцей і моладзі экспануецца ІІ рэспубліканская выстава сучаснага візуальнага мастацтва студэнтаў вышэйшых навучальных устаноў “АРТ-АКАДЭМІЯ”.
У выставе ўдзельнічаюць асобныя аўтары і творчыя студэнцкія калектывы вышэйшых навучальных устаноў, аматарскія аб'яднанні, студыі дызайну, фатаграфіі, дэкаратыўна-прыкладной і выяўленчай творчасці, тэатры моды.
Тэл. 200-63-21

З 30 сакавіка па 4 красавіка ва ўстановах адукацыі г. Мінска будзе праходзіць заключны этап рэспубліканскай алімпіяды па вучэбных прадметах вучняў агульнаадукацыйных устаноў, устаноў, якія забяспечваюць атрыманне прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі.
Тэл. 222-66-47, 200-98-39

З 30 сакавіка па 10 красавіка на базе Інстытута перападрыхтоўкі і павышэння кваліфікацыі Беларускага дзяржаўнага універсітэта фізічнай культуры праводзяцца курсы павышэння кваліфікацыі кіраўнікоў гурткоў турысцка-краязнаўчага профілю.
Тэл. 262-90-90

З 31 сакавіка па 2 красавіка ў Нацыянальным дзіцячым аздараўленчым лагеры “Зубраня” праходзіць рэспубліканскі агляд-конкурс харэаграфічнай творчасці ўстаноў пазашкольнага выхавання і навучання “Танцавальная карусель”, у якім прымуць удзел харэаграфічныя калектывы ўстаноў пазашкольнага выхавання і навучання (узрост удзельнікаў 11-16 год, не болш за 40 чалавек ад кожнай вобласці).
Тэл. 227-76-73

Па 30 чэрвеня ў Рэспубліканскім цэнтры турызму і краязнаўства навучэнскай моладзі праходзіць рэспубліканскі конкурс даследчых работ навучэнцаў “Успомнім іх пайменна”.
Удзельнікі конкурсу прадстаўляюць даследчыя працы па накірунках конкурсу, аудыя-, відэа і іншыя матэрыялы.
Тэл. 385-25-97

З 1 красавіка ў Рэспубліканскім экалагічным цэнтры дзяцей і юнацтва стартуе 1-ы этап (абласны і мінскі гарадскі) рэспубліканскага экалагічнага фестывалю “Прырода Белавежскай пушчы – вачыма дзяцей”, прысвечаны 600-годдзю ўстанаўлення запаведнага рэжыму ў Белавежскай пушчы.
У рамках фестывалю аб'яўляюцца наступныя рэспубліканскія творчыя конкурсы:
-тэатральная творчасць: “Прырода. Культура. Экалогія” (узрост удзельнікаў 12-16 год);
-літаратурная творчасць: “Мой запаведны куточак” (узрост удзельнікаў 12-18 год);
конкурс экалагічнага плаката “На варце прыроды” (узрост удзельнікаў 10-17 год);
конкурс вырабаў з прыроднага матэрыялу “Прырода вучыць – мы ствараем” (узрост удзельнікаў 12-17 год);
конкурс дзіцячых экалагічных навукова-даследчых і практычных праектаў “Белавежская пушча 21 стагоддзя” (узрост удзельнікаў 12-18 год);
конкурс агітбрыгад “Прыроду гэту нам завешчана зберагчы” (узрост удзельнікаў 12-16 год);
Тэл. 263-05-71, 267-87-28

З 1 красавіка Рэспубліканскі экалагічны цэнтр дзяцей і юнацтва праводзіць рэспубліканскі конкурс фатаграфій “Экалагічныя маршруты нацыянальных паркаў”, у якім прымаюць удзел навучэнцы ўстаноў пазашкольнага выхавання і навучання і агульнаадукацыйных устаноў ва ўзросце 12-14 і 15-18 год.
Конкурсныя работы прадстаўляюцца ў Рэспубліканскі экалагічны цэнтр дзяцей і юнацтва (вул. Макаёнка, 8).
Тэл. 267-61-65

1-2 красавіка ў Акадэміі паслядыпломнай адукацыі пройдзе рэспубліканскі семінар-практыкум ”Развіццё культуры іншамоўных зносін вучняў агульнаадукацыйных устаноў“.
Тэл. 222-66-47

1-3 красавіка на базе с/к “Алімпіец” (г. Магілёў) адбудзецца рэспубліканская універсіяда (дзюдо).
Тэл. 203-27-56

1-4 красавіка ў Палескім дзяржаўным універсітэце (г. Пінск) будзе праходзіць рэспубліканская універсіяда (плаванне).
Тэл. 203-27-56

З 1 па 22 красавіка ва ўстановах пазашкольнага выхавання і навучання і агульнаадукацыйных установах праводзіцца рэспубліканская акцыя Дзень Зямлі з мэтай выхавання ў навучэнцаў беражлівых адносін да прыроды, пачуцця адказнасці за будучыню планеты.
Будуць рэалізаваны праекты па добраўпарадкаванні і азеляненні тэрыторый, экалагічныя праекты па прыродаахоўнай дзейнасці, навядзенні парадку на зямлі.
Тэл. 267-87-28

З 1 красавіка ў Рэспубліканскім экалагічным цэнтры дзяцей і юнацтва стартуе 1-ы этап (абласны і мінскі гарадскі) рэспубліканскага конкурсу на лепшую распрацоўку эколага-краязнаўчага маршруту “Здаровае лета” ў рамках рэспубліканскай акцыі “Здаровы я – здаровая краіна”.
У конкурсе прымаюць удзел навучэнцы і педагогі ўстаноў пазашкольнага выхавання і навучання і агульнаадукацыйных устаноў.
Тэл. 267-87-28

2-5 красавіка на базе Брэсцкага абласнога цэнтра дзіцяча-юнацкага турызму і экскурсій пройдуць адкрытыя рэспубліканскія спаборніцтвы па спартыўным арыентаванні “Брэсцкая пралеска”. Гэта рэйтынгавыя спаборніцтвы, якія праводзяцца для вызначэння кандыдатаў у юнацкую зборную каманду Рэспублікі Беларусь 2010 года.
Тэл. 262-54-20

3-5 красавіка ў Нацыянальным дзіцячым аздараўленчым лагеры “Зубраня” адбудзецца заключны этап ІІ рэспубліканскага агляду-конкурсу тэатральнай творчасці “Жывая планета” творчых калектываў устаноў пазашкольнага выхавання і навучання.
Мэта агляду-конкурсу – эстэтычнае і духоўнае выхаванне дзяцей i моладзi на лепшых узорах тэатральнага мастацтва, папулярызацыя тэатральнага мастацтва, актывiзацыя творчай дзейнасцi дзiцячых і юнацкiх тэатральных калектываў.
Урачыстае адкрыццё – 3 красавіка ў 17.00, урачыстае закрыццё – 5 красавіка ў 11.00.
Тэл. 216-29-63

4 красавіка ў Крыжоўцы адбудуцца адкрытыя спаборніцтвы па спартыўным арыентаванні, прысвечаныя міжнароднаму Дню Смеха “Першакрасавіцкі старт”.
Тэл. 262-54-20

З 5 па 26 красавіка Федэрацыя спартыўнага арыентавання г. Мінска праводзіць масавыя вучэбна-трэніровачныя спаборніцтвы па спартыўным арыентаванні.
Тэл. 8-029 344-67-05

6 красавіка на базе Беларускага дзяржаўнага музея гісторыі Вялікай Айчыннай вайны (пр. Незалежнасці, 25а) пройдзе рэспубліканскі конкурс мастацкай творчасці навучэнцаў устаноў, якія забяспечваюць атрыманне прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі, ”АРТ-вакацыі“.
Удзельнікі: самадзейныя творчыя калектывы навучэнцаў і індывідуальныя выканаўцы па напрамках аматарскай мастацкай творчасці: інструментальная, вакальна-харавая, фальклорна-этнаграфічная, харэаграфічная, тэатральная, літаратурная творчасць; арыгінальны жанр; тэатры моды.
Тэл. 200-63-21

6-12 красавіка на базе Беларускага дзяржаўнага эканамічнага універсітэта пройдзе рэспубліканская універсіяда (баскетбол, фінальныя спаборніцтвы, жанчыны, група “Б”).
Тэл. 203-27-56

У красавіку Нацыянальны цэнтр мастацкай творчасці дзяцей і моладзі праводзіць другі этап рэспубліканскага конкурсу сцэнарыяў культурна-дасугавых мерапрыемстваў для навучэнскай моладзі ”КреОН“.
У конкурсе удзельнічаюць спецыялісты, якія забяспечваюць арганізацыю культурна-дасугавай дзейнасці з навучэнскай моладдзю.
Мэта конкурсу :
-удасканаленне выхаваўчай работы ва ўстановах адукацыі;
-стымуляванне творчай актыўнасці арганізатараў вольнага часу навучэнскай моладзі;
-павышэнне якасці культурна-дасугавых мерапрыемстваў і распаўсюджванне інавацыйнага вопыту.
Плануецца выпуск зборніка метадычных рэкамендацый і сцэнарных распрацовак у дапамогу арганізатарам адпачынку навучэнскай моладзі.
Тэл. 200-63-21

7 красавіка ў Міністэрстве адукацыі адбудзецца пасяджэнне рэспубліканскага савета акцыі “Жыву ў Беларусі і тым ганаруся”.
Тэл. 288-42-16

7-10 красавіка ў Мінску пройдуць рэспубліканскія спаборніцтвы сярод навучэнцаў устаноў сярэдняй спецыяльнай адукацыі (валейбол; юнакі, дзяўчаты).
Тэл. 203-27-56

З 7 па 10 красавіка Міністэрства адукацыі праводзіць на базе Акадэміі паслядыпломнай адукацыі (вул. Някрасава, 20) ХІІ рэспубліканскую выставу навукова-метадычнай літаратуры і педагагічнага вопыту “Сацыяльна-педагагічнае і псіхалагічнае суправаджэнне станаўлення асобы навучэнцаў і іх прафесійнага самавызначэння”.
У выставе прымаюць удзел: Нацыянальны інстытут адукацыі, камітэт па адукацыі Мінгарвыканкама, упраўленні адукацыі аблвыканкамаў, інстытуты павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кіраўнікоў і спецыялістаў адукацыі, Мінскі гарадскі і абласныя вучэбна-метадычныя цэнтры прафесійнай адукацыі, агульнаадукацыйныя і дашкольныя ўстановы, установы пазашкольнага выхавання і навучання ўсіх профіляў дзейнасці; установы, якія забяспечваюць атрыманне вышэйшай, сярэдняй спецыяльнай, прафесійна-тэхнічнай адукацыі; выдавецтвы, якія ажыццяўляюць выпуск вучэбнай літаратуры, і інш.
У рамках выставы пройдуць прэзентацыі вопыту работы ўстаноў адукацыі, круглыя сталы, майстар-класы па пытаннях забеспячэння паспяховай сацыялізацыі навучэнцаў, зберажэння і паляпшэння іх здароўя, сацыяльна-педагагічнага і псіхалагічнага суправаджэння іх прафесійнага самавызначэння, стварэння спрыяльнага псіхалагічнага клімату ва ўстанове адукацыі, прэзентацыя навукова-метадычнага інфармацыйнага часопіса “Сацыяльна-педагагічная работа”, навукова-метадычнага часопіса “Псіхалогія” і інш.
Урачыстае адкрыццё выставы з удзелам Міністра адукацыі рэспублікі Беларусь А.М.Радзькова адбудзецца 7 красавіка 2009 г. у 10.30.
Тэл. 200-14-11

З 8 красавіка па 6 мая ў рэспубліканскай галерэі “Прырода і творчасць” Рэспубліканскага экалагічнага цэнтра дзяцей і юнацтва будзе экспанавацца міжнародная выстава дзіцячага малюнку “На сваёй зямлі”, якая праводзіцца сумесна з ГА “Беларускі зялёны крыж”.
У выставе прымаюць удзел навучэнцы і моладзь ва ўзросце 5-18 год з розных краін. Навучэнцы і педагогі Рэспублікі Беларусь азнаёмяцца з творчасцю дзяцей, з асаблівасцямі выяўленчых школ і традыцый іншых народаў.
Адкрыццё выставы: 8 красавіка ў 11.00.
Тэл. 267-87-28

9-11 красавіка на базе Аршанскай дзяржаўнай станцыі юных тэхнікаў (г. Орша, вул. Астроўскага, 19) будзе праходзіць VII спартакіяда навучэнцаў па тэхнічных відах спорту, прысвечаная 80-годдзю дзіцячай тэхнічнай творчасці ў Рэспубліцы Беларусь, (спаборніцтвы па трасавым мадэлізме).
У спаборніцтвах прымаюць удзел каманды абласцей, г. Мінска і Рэспубліканскага цэнтра тэхнічнай творчасці навучэнцаў. У складзе каманд – навучэнцы ўстаноў пазашкольнага выхавання і навучання не старэй за 1991 год нараджэння.
Урачыстае адкрыццё спаборніцтваў адбудзецца 9 красавіка ў 16.00.
Тэл. 263-99-80

9-12 красавіка ў Мінску на базе АСК “Стайкі” пройдуць рэспубліканскія спаборніцтвы па рухавых гульнях у тэлевізійным конкурсе “Бухта капітанаў” (юнакі, дзяўчаты).
Тэл. 203-27-56

9-12 красавіка праводзіцца першынство Рэспублікі Беларусь па спартыўным скалалазанні.
Тэл. 262-90-90

У красавіку ў абласцях рэспублікі і г. Мінску праводзіцца рэспубліканскі агляд-конкурс агітбрыгад “Запалі касцёр дабра!”, прысвечаны святкаванню 65-й гадавіны вызвалення Рэспублікі Беларусь ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў і Перамогі савецкага народа ў Вялікай Айчыннай вайне (III адборачны этап – абласны/ мінскі гарадскі).
У ім удзельнічаюць агітацыйныя брыгады ўстаноў адукацыі, Беларускай рэспубліканскай піянерскай арганізацыі і іншых дзіцячых і маладзёжных грамадскіх аб’яднанняў.
Агляд-конкурс праводзіцца з мэтай фарміравання духоўна-маральнай і грамадзянска-патрыятычнай культуры падрастаючага пакалення, павышэння эфектыўнасці работы агітбрыгад.
Па выніках правядзення рэспубліканскага агляду-конкурсу будзе праведзены адбор удзельнікаў профільнай змены “Лідэр – 2009”; выпуск інфармацыйна-метадычнай прадукцыі.
Тэл. 216-29-62

10-12 красавіка ў глядзельнай зале Нацыянальнага цэнтра мастацкай творчасці дзяцей і моладзі (вул. Фабрыцыуса, 5) будзе праходзіць XVI Чэмпіянат Рэспублікі Беларусь па інтэлектуальных гульнях “Што? Дзе? Калі?”, “Брэйн-рынг”, “Свая гульня”.
У чэмпіянаце ўдзельнічаюць навучэнцы агульнаадукацыйных устаноў.
Мэта: развіццё інтэлектуальных здольнасцей удзельнікаў чэмпіянату і выяўленне лепшых каманд сярод навучэнцаў агульнаадукацыйных устаноў Рэспублікі Беларусь; вызначэнне каманд для ўдзелу ў міжнародных спаборніцтвах; азнаямленне з метадычнымі напрацоўкамі клубаў інтэлектуальных гульняў у Рэспубліцы Беларусь і абмен вопытам паміж педагогамі-трэнерамі.
Тэл. 216-29-62

13-19 красавіка ў Мінску пройдзе рэспубліканская універсіяда (баскетбол, фінальныя спаборніцтвы, жанчыны, група “В”).
Тэл. 203-27-56

14-17 красавіка ў Мінску будуць праходзіць рэспубліканскія спаборніцтвы сярод навучэнцаў устаноў прафесійна-тэхнічнай адукацыі (валейбол; юнакі, дзяўчаты).
Тэл. 203-71-10

15-17 красавіка Рэспубліканскі цэнтр фізічнага выхавання і спорту навучэнцаў і студэнтаў праводзіць першынство па акрабатыцы спартыўнай сярод спецыялізаваных вучэбна-спартыўных устаноў сістэмы Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь (юнакі, дзяўчаты 1995-1996 гадоў нараджэння).
Тэл. 203-27-56

15-17 красавіка ў г. Гродна на базе СК ФПБ пройдзе рэспубліканская універсіяда (барацьба грэка-рымская).
Тэл. 203-27-56

16 красавіка ва ўстановах адукацыі рэспублікі праводзіцца міжнародны конкурс па замежных мовах ”Лінгвісцёнак“.
Тэл. 222-66-47

16 красавіка ў Мінску адбудзецца лёгкаатлетычны крос сярод навучэнцаў устаноў сярэдняй спецыяльнай адукацыі г. Мінска.
Тэл. 203-71-10

16-19 красавіка на базе Беларускай дзяржаўнай сельскагаспадарчай акадэміі (г. Горкі) адбудзецца рэспубліканская універсіяда (армрэстлінг).
Тэл. 203-27-56

16-19 красавіка ў Гродне пройдуць адкрытыя рэспубліканскія спаборніцтвы па спартыўным арыентаванні на Кубак г. Гродна – адборачныя спаборніцтвы кандыдатаў у юнацкую зборную каманду для ўдзелу ў Чэмпіянаце Еўропы 2009 года.
Тэл. 262-54-20

20 красавіка ў Рэспубліканскім экалагічным цэнтры дзяцей і юнацтва адбудзецца падвядзенне вынікаў першага этапу рэспубліканскага экалагічнага Інтэрнет-конкурсу навучэнцаў, у якім прымаюць удзел навучэнцы агульнаадукацыйных устаноў і ўстаноў пазашкольнага выхавання і навучання ва ўзросце 15-18 год.
Будзе праведзены адбор удзельнікаў для вочнага (другога) праектна-даследчага этапу.
Тэл. 267-61-65

20-21 красавіка на базе Акадэмі паслядыпломнай адукацыі праводзіцца рэспубліканскі семінар ”Музейная педагогіка і гістарычнае краязнаўства як формы павышэння якасці гісторыка-грамадазнаўчай адукацыі вучняў“.
Тэл. 222-67-98

20-22 красавіка ў Рэспубліканскім цэнтры турызму і краязнаўства навучэнскай моладзі пройдзе семінар-нарада загадчыкаў аддзелаў турызму па тэме: “Аб рабоце ў летні перыяд 2009 года па правядзенні масавых турысцкіх мерапрыемстваў, падрыхтоўцы і павышэнні кваліфікацыі турысцкіх кадраў, правядзенні паходаў”.
Тэл. 262-90-90

21-22 красавіка ў Нацыянальным цэнтры мастацкай творчасці дзяцей і моладзі будзе працаваць рэспубліканская метадычная гасцёўня “Прафесійная кампетэнтнасць спецыялістаў дзіцячага руху”, у якой прымуць удзел загадчыкі і метадысты аддзелаў па супрацоўніцтву з дзіцячымі і маладзёжнымі грамадскімі аб’яднаннямі.
Мэта: удасканаленне прафесійнага ўзроўню спецыялістаў па праблемах дзіцячага руху, павышэнне прафесійнай кампетэнтнасці спецыялістаў дзіцячага руху, узгадненне дзеянняў па арганізацыі і правядзенні летніх профільных змен “Лідэр – 2009”, “Чалавек. Інтэлект. Веды.- 2009”.
Тэл. 216-29-62

21-24 красавіка ў Мінску будуць праходзіць рэспубліканскія спаборніцтвы сярод навучэнцаў устаноў прафесійна-тэхнічнай і сярэдняй спецыяльнай адукацыі (міні-футбол, юнакі).
Тэл. 203-71-10

21-24 красавіка ў Гродзенскай вобласці пройдуць фінальныя спаборніцтвы рэспубліканскай спартакіяды сярод дапрызыўнай і прызыўнай моладзі па летнім мнагаборстве прыкладнога фізкультурна-спартыўнага комплекса “Абаронца Айчыны” (юнакі).
Тэл. 203-71-10

21-27 красавіка на базе Беларускага дзяржаўнага універсітэта фізічнай культуры праходзіць рэспубліканская універсіяда (гандбол, фінальныя спаборніцтвы, жанчыны, група “Б”).
Тэл. 203-27-56

З 21 красавіка па 5 мая ў Рэспубліканскім цэнтры турызму і краязнаўства навучэнскай моладзі будзе праходзіць падвядзенне вынікаў рэспубліканскага конкурсу дзіцячага малюнка “Вялікай Перамозе – 65!”, які праводзіцца з мэтай фарміравання грамадзянскасці, выхавання патрыятызму сродкамі выяўленчага мастацтва.
У конкурсе ўдзельнічаюць навучэнцы ўстаноў адукацыі па ўзроставых катэгорыях: да 10 год, 10-14 год, звыш 14 год.
Тэл. 385-25-97

21-24 красавіка на базе Гомельскага дзяржаўнага прафесійна-тэхнічнага вучылішча № 144 машынабудавання пройдзе заключны этап рэспубліканскага конкурсу прафесійнага майстэрства навучэнцаў устаноў, якія забяспечваюць атрыманне прафесійна-тэхнічнай адукацыі, па прафесіі “Фрэзероўшчык”.
Тэл. 222-64-90

22 красавіка ў Нацыянальным цэнтры мастацкай творчасці дзяцей і моладзі будзе праходзіць курсавая падрыхтоўка асоб, якія суправаджаюць арганізаваныя групы дзяцей, што выязджаюць на аздараўленне за мяжу на дабрачыннай аснове.
Падрыхтоўку праходзяць педагогі школ і устаноў пазашкольнага выхавання і навучання. Яны пазнаёмяцца з нарматыўна-прававымі дакументамі, неабходнымі для выязджаючых за мяжу ў складзе агульных арганізаваных груп, з арганізацыяй выхаваўчага працэсу ў перыяд аздараўлення за мяжой; з дзейнасцю суправаджаючых у экстрэмальных сітуацыях.
Удзельнікам выдаецца ўведамленне, сапраўднае на працягу 3-х гадоў.
Тэл. 227-45-10

22-23 красавіка на базе Акадэміі паслядыпломнай адукацыі адбудзецца рэспубліканскі семінар ”Арганізацыя работы па рэалізацыі Закона Рэспублікі Беларусь ”Аб правілах беларускай арфаграфіі і пунктуацыі“.
Тэл. 222-64-92

22-24 красавіка Рэспубліканскі цэнтр фізічнага выхавання і спорту навучэнцаў і студэнтаў праводзіць на базе Магілёўскага абласнога цэнтра алімпійскага рэзерву па лёгкай атлетыцы і гульнявых відах спорту першынство па барацьбе вольнай сярод спецыялізаваных вучэбна-спартыўных устаноў сістэмы Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь (барацьба грэка-рымская, юнакі 1996-1997 гадоў нараджэння).
Тэл. 203-27-56

22-24 красавіка ў Мінскай вобласці пройдуць рэспубліканскія краязнаўчыя чытанні педагагічных работнікаў.
Тэл. 288-42-16

22-28 красавіка на базе БДАТУ і БДЭУ праводзіцца рэспубліканская універсіяда (футзал (міні-футбол), фінальныя спаборніцтвы, мужчыны, група “В”).
Тэл. 203-27-56

З 22 па 30 красавіка Рэспубліканскі экалагічны цэнтр дзяцей і юнацтва праводзіць акцыю “Калі ёсць на свеце рай, дык ён на Беларусі”.
Тэл. 263-51-78

23-24 красавіка ў Нацыянальным цэнтры мастацкай творчасці дзяцей і моладзі адбудуцца II Рэспубліканскія фальклорныя Юр'еўскія чытанні.
У чытаннях прымуць удзел педагогі этнакультурнага профілю.
Мэта правядзення чытанняў: захаванне і развіццё рэгіянальных традыцый песеннай, музычна-танцавальнай і вусна-паэтычнай творчасці.
Тэл. 328-39-31

23-25 красавіка ў Віцебску пройдзе рэспубліканская універсіяда па спартыўнай аэробіцы.
Тэл. 203-27-56

23-26 красавіка ў Мінскай вобласці будзе праходзіць рэспубліканская універсіяда па спартыўным арыентаванні.
Тэл. 203-27-56

24-29 красавіка ў г. Катавіца (Рэспубліка Польшча) адбудзецца XVI міжнародная канферэнцыя юных вучоных па фізіцы, матэматыцы, інфарматыцы і экалогіі.
Тэл. 200-98-39

25 красавіка ў 11.00 Рэспубліканскі экалагічны цэнтр дзяцей і юнацтва праводзіць свята вясны для дашкольнікаў “Камаедзіца” з мэтай актывізацыі ведаў навучэнцаў аб гісторыі, абрадах і традыцыях правядзення веснавых народных свят.
Тэл. 267-61-65

З 25 красавіка па 2 мая ў г. Ашхабадзе (Туркменістан) будзе праходзіць міжнародная Мендзялееўская алімпіяда школьнікаў па хіміі.
Тэл. 200-98-39

28-29 красавіка ў Мінску адбудуцца спаборніцтвы “Алімпійскія надзеі Беларусі” па летнім мнагаборстве “Здароўе” Дзяржаўнага фізкультурна-аздараўленчага камплекса Рэспублікі Беларусь сярод навучэнцаў устаноў сярэдняй спецыяльнай адукацыі г. Мінска (юнакі, дзяўчаты).
Тэл. 203-71-10

28-29 красавіка на базе Рэспубліканскага экалагічнага цэнтра дзяцей і юнацтва пройдзе семінар па падрыхтоўцы да тэсціравання і выкарыстання камплекта матэрыялаў ШПІРЭ для прадстаўнікоў школ і пазашкольных устаноў Гомельскай і Мінскай абласцей.
Семінар праводзіцца з мэтай адаптацыі вучэбнага дапаможніка ШПІРЭ да школьнай і пазашкольнай праграмы, укаранення новых падыходаў да адукацыі праз устоўлівае развіццё, распаўсюджвання адукацыйных матэрыялаў і новых форм дзейнасці па далучэнні навучэнцаў і дарослых да практычнай дзейнасці ў галіне энергазберажэння.
Тэл. 267-87-28

29-30 красавіка на базе Акадэміі паслядыпломнай адукацыі адбудзецца рэспубліканскі семінар-практыкум ”Выкарыстанне інфармацыйных тэхналогій у пачатковай школе ў мэтах павышэння якасці адукацыі, а таксама рэспубліканскія семінары: ”Каардынацыя дзейнасці структур СПК па павышэнні кваліфікацыі настаўнікаў выяўленчага мастацтва, музыкі“, ”Сучасны ўрок рускай мовы: падыходы, тэхналогіі, метады“, ”Бесперапынная геаграфічная адукацыя: актуальныя пытанні развіцця“, ”Актуальныя пытанні выкладання матэматыкі ў 11-гадовай школе“ і ”Актуальныя пытанні выкладання фізікі і астраноміі ў 11-гадовай школе“.
Тэл. 222-65-31, 222-64-92, 222-67-98

Інфармацыя УА “Рэспубліканскі інстытут прафесіянальнай адукацыі”
аб мерапрыемствах, якія адбудуцца ў красавіку 2009 года

Назва мерапрыемства
Тэрмін правядзення
Месца
правядзення
Статус
Асноўная праблематыка
Курсы павышэння кваліфікацыі
Курсы базавыя для кіраўнікоў і спецыялістаў сістэмы ПТА і ССА
“Арганізацыя і змест пазаўрочнай дзейнасці ва ўстанове адукацыі”
(педагог-арганізатар установы адукацыі, выхавальнік)
30.03-10.04
РІПА,
г.Мінск, вул.Ваўпшасава, 23
тэл.245 84 43
Рэспублі
канскі
Павышэнне кваліфікацыі
"Арганізацыя і змест работы бібліятэк у сучасных умовах"
(загадчык бібліятэкі, бібліятэкар)
13.04-24.04
РІПА
Рэспублі
канскі
Павышэнне кваліфікацыі
“Інавацыі ў правядзенні вучэбных заняткаў”
(выкладчык агульнапрафесійных і спецыяльных прадметаў і дысцыплін, метадыст, майстар вытворчага навучання)
13.04-24.04
РІПА
Рэспублі
канскі
Павышэнне кваліфікацыі
Курсы павышэння кваліфікацыі
Курсы мэтавыя для кіраўнікоў і спецыялістаў сістэмы ПТА і ССА
"Актыўныя формы арганізацыі навучання”
(для тых, хто прайшоў перападрыхтоўку па спецыяльнасці “Прафесійнае навучанне”)
-кваліфікацыя “Выкладчык у адпаведнасці з кваліфікацыяй па асноўнай адукацыі “
30.03-10.04
РІПА
Рэспублі
канскі
Павышэнне кваліфікацыі
"Web- праграміраванне і Web -дызайн"
(выкладчык, метадыст)
13.04-24.04
РІПА
Рэспублі
канскі
Павышэнне кваліфікацыі
Семінар
Комплексная інфарматызацыя ўстаноў, якія забяспечваюць атрыманне сярэдняй спецыяльнай адукацыі: вопыт, рашэнні, перспектывы
красавік
2009 г.
УА “Мінскі дзяржаўны аўтамеханічны каледж 220021,
г. Мінск, вул. Сацыялістычная, 5 тэл. (017) 242 71 93 273 80 29
Рэспублі
канскі
Павышэнне кваліфікацыі
Семінары-практыкумы
Стварэнне ўмоў для арганізацыі самастойнай работы навучэнцаў і рэалізацыі іх творчых магчымасцей па спецыяльнасцях энергетыкі
21-22
красавіка
2009 г.
УА “ Мінскі
дзяржаўны політэхнічны каледж“
220012,
г. Мінск, пр-т Незалежнасці, 85 тэл (017)
292 13 42;
292 12 34
Рэспублі
канскі
Павышэнне кваліфікацыі
Рэспубліканскія алімпіяды прафесіянальнага майстэрства
Па спецыяльнасці 2-37 01 06 “Тэхнічная эксплуатацыя аўтамабіляў”
7-10
красавіка
2009 г.
УА “Бабруйскі дзяржаўны аўтатранспартны каледж
213819,
г. Бабруйск, вул. Інтэрнацыянальная, 48, тэл. (0225)
52 04 34
52 26 41
Рэспублі
канскі
Павышэнне кваліфікацыі
25 марта 2009
О проведении международного фестиваля рекламы «Белый квадрат»

Реклама является основным спутником продвижения товаров, работ и услуг на рынке, осознавая значимость развития рекламного рынка для экономики страны, а также необходимость создания обстановки открытости, условий для профессионального роста белорусских специалистов в области рекламы и обмена опытом в рамках международного сотрудничества.

В рамках Фестиваля на безвозмездной основе проводится конкурс социальной рекламы (без ограничения тематики), созданной в период с января 2007 г. по апрель 2009 г. Срок подачи заявок – до 31 марта 2009 г. включительно.

В целях привлечения внимания общества к решению социально-значимых проблем приглашаем принять участие в конкурсе социальной рекламы, проводимом в рамках фестиваля (условия прилагаются).

Вся информация о Фестивале размещена на Интернет-сайте www.adfest.bv

Контактный телефон для справок: 200 15 60

Приложение

Условия конкурса социальной рекламы

Целью конкурса социальной рекламы (далее – конкурс) является повышение эффективности и качественного уровня социальной рекламы, привлечение внимания общества к решению социально-значимых проблем. Конкурс проводится на бесплатной основе.

К участию в конкурсе допускаются работы без ограничений тематики (только видео, радио, принт) по всем категориям, созданные в период с января 2007 по апрель 2009. Конкурс оценивает жюри. Предварительно выбирается шорт-лист конкурса. Дипломы финалистам не выдаются, перечень размещается на сайте.

В конкурсе присуждаются первое, второе, третье места (в каждой категории – видео, радио, принт). По решению жюри может присуждаться несколько призовых мест. Особенностью проекта является возможность предоставления нереализованных работ на актуальные социально-значимые темы.

После проведения конкурса планируется проведение «круглого стола» по обсуждению роли рекламы в решении социально-значимых проблем.

Состав Жюри:

  • Барышникова Ирина Николаевна – начальник управления защиты прав потребителя и контроля за рекламой Министерства торговли Республики Беларусь;
  • Макоед Андрей Андреевич – Главный директор Главной Дирекции продаж и маркетинга Белтелерадиокомпании;
  • Капелевич Александр – копирайтер Mojo Studio, Москва;
  • Гильбурд Александр Вацлавович – директор ООО «Колор Экспресс»;
  • Гринюк Жанна Владимировна – директор Центра системных бизнес-технологий SATIO, доцент, кандидат психологических наук;
  • Фоминов Максим – творческий директор ООО «Маккэнн Эрикссон-Юниверсал», Минск;
  • Устинович Яна – студентка Российского Государственного Социального Университета, психология;
  • Скляров Сергей – руководитель отдела маркетинга группы компаний Юнивест-М;
  • Жамоздик Елена – директор коммуникационного агентства «AGT Беларусь», главный редактор журнала «Message».

Для участия в конкурсе необходимо:

  1. Зарегистрироваться на сайте www.adfest.bv.
  2. В личном кабинете загрузить работу в виде файла видео-формата или в виде файлов формата *.jpg, *.gif с разрешением 72 dpi, RGB, сторона по горизонтали не более 2000 пикселей (для печатной рекламы) или в виде файлов МРЗ, 48 kHz, 192 kbps (для радио-рекламы) размером не более 10 мб, в соответствующих полях произвести описание работы.
  3. После успешного прохождения 2-х этапов работа будет размещена для всеобщего просмотра на сайте.
  4. Передача работы в исходном качестве возможна 2-мя способами (для видео и печатной рекламы):
    • Доставка работы на CD или DVD-диске в адрес Дирекции Фестиваля курьерской или почтовой доставкой в формате MPEG4, размер кадра – 720 х 576, звук в формате МРЗ (для видео-рекламы), в формате TIFF, 300 dpi, CMYK (для печатной рекламы). На упаковке носителя должны быть указаны: наименование участника, коды категорий конкурса, наименования работ и соответствующих файлов, названия которых прописывается латинскими буквами. Если работа выполнена не на белорусском, русском или английском языках, то перевод на английский язык или субтитры обязательны. При предоставлении нескольких работ в данную номинацию – все работы должны быть записаны отдельными файлами.
    • Путем загрузки работы на FTP-сервер. Файл в формате MPEG4,
      размер кадра – 720 х 576, звук в формате МРЗ (для видео-рекламы), в формате TIFF, 300 dpi, CMYK (для печатной рекламы).
13 марта 2009
Информация о проведении акции «Час Земли»

Выключив свет на один час, люди, компании и правительства городов продемонстрируют свою озабоченность проблемой глобального изменения климата и таким образом проголосуют за значительное снижение выбросов парниковых газов и за подписание «правильного» пост-Киотского протокола в Копенгагене в декабре 2009 г

Международная акция «Час Земли» будет широко освещаться в белорусской прессе и на международном уровне. Все компании, заявившие об участии, будут представлены как партнеры акции в пресс-релизах, информационных материалах и на сайте «Часа Земли».

«Час Земли» был впервые проведен в Сиднее, Австралия, в 2007 году. Тогда более двух миллионов жителей и коммерческих структур выключили свет на один час. Уже через год это переросло в событие мирового масштаба и привлекло около 100 миллионов участников в 35 странах. Самые знаменитые и популярные конструкции, такие как мост Золотые Ворота в Сан-Франциско, римский Колизей и знаменитая реклама Кока-Колы на Таймс-сквер в Нью-Йорке - все стояли без подсветки, как символы надежды на решение проблем, которые становятся с каждым часом все актуальнее. То, что началось с небольшой кампании в австралийском городе Сиднее, сейчас превратилось в крупнейшее мировое событие по проблеме изменения климата.

Список участников «Часа Земли-2009» уже включает в себя такие города, как Чикаго, Копенгаген, Дубай, Гонконг, Стамбул, Лас-Вегас, Лиссабон, Лондон, Лос-Анджелес. Осло, Сингапур, Сидней, Торонто и другие. В России подготовка началась в Москве, Владивостоке, Архангельске, Санкт-Петербурге и др. Свое согласие на участие в акции уже дала компания Mirax, которая выключит подсветку своих комплексов «Москва-Сити» с башней «Федерация» и «Миракс-Плаза». 28 марта на час погаснут огни в таких зданиях, как самый высокий отель в мире (Бурж Дубай), самые высокие башни - Си-Эн Тауэр в Торонто и Скай Тауэр (Окленд). Свет выключит король Швеции Карл XVI Густав в своих замках и президент Италии - в резиденции в Риме Джорджо Наполитано (Квиринальский дворец), «Столовая гора» над Кейптауном (ЮАР) и Сиднейский Оперный Театр.

Экологическое товарищество «Зеленая сеть» приглашает Вас присоединиться к глобальной акции «Час Земли».

11 марта 2009
О посещении выставки

Также в музее работает выставка ”Адам Мицкевич на почтовой открытке конца XIX - начала XX века“ из коллекции лауреата премии Президента Республики Беларусь ”За духовное возрождение“ В.А.Лиходедова. На репродукциях почтовых открыток представлены жизнь и творчество Адама Мицкевича, уроженца белорусской земли, гениального поэта, славы и гордости всего человечества.

В связи со значимостью выставок и в целях исторического и культурного образования молодежи, просим оказать содействие в организации посещения их учащейся молодежью.

Выставки будут работать в музее до конца марта по адресу: г.Минск, пр.-т. Независимости, 25А. Время работы: с 10.00 до 18.00. Касса до 17.00. Выходной-понедельник.

Телефон для справок: 227 56 65, 226 03 98.

02 марта 2009
О программе канадского института теории физики
Институт берет на себя расходы по пребыванию и обучению. Иностранные учащиеся обеспечивают проезд туда и обратно до международного аэропорта Пирсон в г. Торонто, а также медицинскую страховку.

Программы Международной летней школы юных физиков Института теории физики Периметр получили официальную поддержку Канадской комиссии по делам ЮНЕСКО. Полную информацию об институте и его программах можно найти на веб-сайте института – www.perimeterinstitute.ca.

Анкету участника и инструкцию по ее заполнению можно найти по адресу: www.youngphysisists.ca. Последний срок подачи анкеты – 19 марта 2009 года.

02 марта 2009
Современной белорусской школе – новые Типовые учебные планы, учебные программы и учебники

После обсуждения основных направлений развития общего среднего образования с педагогической, научной, творческой, родительской общественностью был принят Декрет Президента Республики Беларусь от 17 июля 2008 года № 15 ”Об отдельных вопросах общего среднего образования“, который определил структуру общего среднего образования (4+5+2=11 лет), организацию образовательного процесса по единым Типовым учебным планам и программам, отмену профильного обучения, дифференцированный подход при изучении учебных предметов на разных уровнях, введение пятидневной учебной недели, увеличение продолжительности учебного года до 1 июня текущего года (35 календарных недель), начало обучения с 6 лет и более позднего возраста, сохранение и укрепление здоровья учащихся.

Организация качественного образовательного процесса в современной белорусской школе предполагает:

  • подготовку учащихся к жизни в современных социально-экономических условиях;
  • свободное ориентирование в многообразных информационных потоках, компьютерную и правовую грамотность;
  • владение одним из иностранных языков;
  • формирование гражданской позиции, умение противостоять негативным явлениям в общественной жизни, приоритет здорового образа жизни;
  • готовность к осознанному профессиональному выбору с учетом потребностей экономики республики (рабочие кадры, специалисты со средним специальным образованием);
  • непрерывное обновление знаний и профессиональных умений в течение всей жизни.

Для решения этих задач и были разработаны единые Типовые учебные планы для всех типов общеобразовательных учреждений республики (сборник нормативных документов Министерства образования № 14, 2008 г.). При разработке Типовых учебных планов учитывался накопленный опыт и традиции белорусской, российской и советской школ.

Типовые учебные планы определяют перечень обязательных учебных предметов по классам и количество учебных часов на их изучение; количество учебных часов на проведение факультативных занятий; максимальную допустимую недельную нагрузку на одного ученика в каждом классе; а также общее количество учебных часов, финансируемых из бюджета. При разработке Типовых учебных планов мы отошли от общепринятых позиций инвариантного и вариативного компонентов содержания образования, тем самым придав равный статус в организации образовательного процесса как учебным предметам, так и факультативным занятиям.

В Типовых учебных планах гимназий, лицеев увеличено количество учебных часов на изучение отдельных учебных предметов с сохранением единых учебных программ для всех типов общеобразовательных учреждений. На третьей ступени обучения в гимназиях и лицеях могут сушествовать четыре направления профессионального самоопределения учащихся: физико-математическое, химико-биологическое, обществоведческое и филологическое, в рамках которых осуществляется изучение отдельных учебных предметов согласно выделенному количеству часов в соответствии с разработанными учебными программами.

Особое внимание в общеобразовательных учреждениях необходимо уделять профориентационной работе, направленной на подготовку учащихся к осознанному выбору своего профессионального будущего (Методические рекомендации по профессиональной ориентации школьников и учащейся молодежи размещены в сборнике нормативных документов Министерства образования № 23, 2008 г.). При этом следует рационально использовать оплачиваемые часы организационно-воспитательной работы, выполняемые за пределами времени, отводимого на учебные занятия в соответствии с Типовыми учебными планами, которые включают, наряду с другими видами работ, организацию общественно-полезной деятельности, трудовое воспитание и профориентацию (сборник нормативных документов Министерства образования № 24, 2008 г.).

В Типовых учебных планах не предусмотрены циклы и модули в организации образовательного процесса, а, напротив, обеспечивается непрерывный режим изучения учебных предметов с периодической аттестацией (промежуточной – за четверть, итоговой – за год).

Порядок и режимы согласованной деятельности учителя и учащихся могут быть коллективными, групповыми, парными и индивидуальными. Равноправными видами организации обучения могут выступать: урок, факультативное занятие, консультация, экскурсия, семинар, лекция, практикум и т.д.

Обращаем внимание руководителей учреждений на то, что в Типовых учебных планах уменьшено (на 25-40%) количество часов на изучение учебных предметов базового ядра знаний, являющегося обязательным для усвоения всеми учащимися, при этом увеличено количество часов на проведение факультативных занятий. Тем самым решается проблема учебной перегрузки учащихся.

Факультативные занятия организуются в 1 - 11 классах при наличии письменных заявлений родителей или других законных представителей учащихся. Факультативные занятия предполагают формирование групп из учащихся? индивидуальный выбор которых совпадает. Факультативная составляющая Типовых учебных планов дает возможность развивать творческие способности учащихся, поддерживать уровень их обученности, но при этом не является второстепенной при организации образовательного процесса. Учебные часы, отведенные на факультативные занятия, учитываются в максимальную допустимую недельную нагрузку на одного учащегося. Особый контроль со стороны администрации учреждения образования, органов управления образованием необходим за распределением факультативных занятий, составлением расписания, своевременным и качественным проведением факультативных занятий, за посещаемостью их учащимися.

Стимулирующие занятия – вид организации образовательного процесса во внеурочное время для наиболее способных учащихся (сборник нормативных документов Министерства образования № 17, 2007 г.). На основании запросов учащихся и их родителей общеобразовательное учреждение имеет возможность организовать стимулирующие занятия по изучению отдельных учебных предметов (второй иностранный язык и др.). Количество часов, необходимое для стимулирующих занятий, определяет руководитель общеобразовательного учреждения, их проведение осуществляется за счет часов факультативных занятий.

Поддерживающие занятия – вид организации образовательного процесса во внеурочное время с учащимися, которые имеют временные трудности в изучении отдельных учебных предметов. Эти занятия не носят систематический характер, состав учащихся динамичен. Напоминаем, что стимулирующие и поддерживающие занятия не входят в максимальную допустимую недельную нагрузку на одного учащегося.

Кроме того, общеобразовательные учреждения могут сверх часов, установленных Типовыми учебными планами, оказывать и другие платные образовательные услуги, которые осуществляются только по запросам родителей или лиц, их заменяющих, в случае, когда все учебные и факультативные часы использованы (постановление Совета Министров Республики Беларусь от 03.10.2002 г. № 1376).

Учебный процесс организуется в режиме шестидневной школьной недели, включающей пятидневную учебную неделю и один день для проведения физкультурно-оздоровительной, спортивно-массовой и другой воспитательной работы. Учащимся предоставляется больше возможностей для отдыха, общения со сверстниками, родителями.

Типовые учебные планы разрабатывались с учетом современных подходов к организации обучения, с учетом физиологии развития ребенка на каждом возрастном этапе и психологических особенностей усвоения им нового знания. Решались две ключевые задачи: во-первых, предоставление всем учащимся равных возможностей развиваться гармонично, во-вторых, создание условий для развития личностных качеств ученика. В структуре личности можно выделить три образующих сферы: духовную, интеллектуальную и эмоциональную. Каждая из сфер личности формируется и развивается в процессе активного участия в различных видах деятельности, в том числе на уроках и факультативных занятиях, межличностном общении и т.д. К примеру, можно (с некоторой долей условности) говорить о том, что духовное развитие личности ребенка происходит при изучении языка и литературы, обществоведения и т.д.; интеллектуальное – при изучении математики, физики, химии, биологии, географии и т.д.; эмоциональное – на уроках изобразительного искусства, музыки, физической культуры и здоровья. Чем гармоничнее развита каждая составляющая личности учащегося, тем легче он находит свой жизненный путь, тем быстрее определяется в своей будущей профессиональной деятельности. Заметим, что новые Типовые учебные планы обеспечивают учащимся возможность развиваться всесторонне, с учетом их личных способностей, склонностей, задатков, принимая во внимание и запросы родителей.

В рамках единых Типовых учебных планов, используя факультативный компонент, общеобразовательные учреждения республики могут разрабатывать собственные учебные планы для реализации той или иной направленности образования учащихся (музыкальное, изобразительное, театральное, хореографическое). Особенности организации учебного процесса в различных типах общеобразовательных учреждений изложены в главе 8.

Таким образом, новые Типовые учебные планы, разработанные для всех типов общеобразовательных учреждений, обеспечат школьникам равные стартовые условия для изучения учебных предметов; позволят более полно удовлетворить образовательные запросы детей и родителей; создадут условия для овладения учащимися различными видами познавательной, креативной и коммуникативной деятельности; будут способствовать преемственности в содержании общего среднего, профессионально-технического, среднего специального и высшего образования, а также сохранению здоровья детей и подростков. Кроме того, имеется возможность реализации инноваций в школьном образовании, обновления его содержания в рамках новой структуры, внедрения современных технологий организации учебного процесса. Типовые учебные планы ориентированы на длительное (5 лет) использование, тем самым создается стабильность в работе учреждений общего среднего образования.

В целях системной организации работы с Типовыми учебными планами руководителям общеобразовательных учреждений можно рекомендовать:

  1. Своевременно проводить среди педагогов распределение оплачиваемых часов с целью формирования кадрового состава педагогического коллектива. Планировать работу с педагогическими кадрами с учетом миссии учреждения образования, а также запросами детей и родителей на получение качественного образования, в том числе переподготовку и повышение квалификации педагогов.
  2. Развивать сеть факультативных занятий, определив их вид: стимулирующие – для развития творческих способностей учащихся, поддерживающие – для ликвидации пробелов в изучении учебного материала. Предоставить возможность педагогическим работникам полностью раскрыть свой творческий потенциал при реализации факультативной составляющей учебного плана.
  3. Отрегулировать режим работы учреждения образования с учетом:
    • пятидневной учебной недели и организации работы в шестой школьный день;
    • определения режима проведения факультативных занятий во внеурочное время;
    • организации профориентационной работы с учащимися 5-11 классов, профессиональной подготовки учащихся 10-11 классов;
    • анализа обеспеченности образовательного процесса учебниками и учебно-методическими пособиями (в том числе и на электронных носителях);
    • обеспеченности учреждений образования средствами обучения и развития материально-технической базы с целью создания безопасных и комфортных условий для организации образовательного процесса.

При организации образовательного процесса, наряду с Типовыми учебными планами, основополагающими являются учебные программы и учебники. Программа – нормативный документ, определяющий цели, структуру и содержание образования по учебному предмету. Она должна четко определять объем информации в учебнике, выделять основополагающие принципы научной области знаний, сочетать научность и доступность информации с учетом психофизиологических особенностей учащихся и, тем самым, способствовать устранению информационной перегрузки школьников.

Общеизвестно, что в дидактике существуют три основных подхода в построении учебных программ: линейный, концентрический и спиральный. Линейный подход состоит в том, что отдельные порции учебного материала располагаются друг за другом без дублирования изучаемых тем в течение всего периода обучения. Концентрический подход предполагает возвращение к одному и тому же материалу в разное время, предусматривая его усложнение и расширение. Спиральный – дает возможность ученику, не теряя из поля зрения исходные задачи, расширять знания и опыт физической и интеллектуальной деятельности. При разработке учебных программ в белорусской 12-летней школе использовались все три подхода, причем, по отдельным учебным предметам – в сочетании.

Формированию содержания учебных программ для современной белорусской школы предшествовали анализ и экспертиза содержания образования с 1 по 11 класс. К работе были привлечены ученые НАН, ВАК, НИО, АПО, лучшие учителя республики.

Оценка содержания учебных программ проходила по тринадцати основным критериям:

  • соответствие содержания учебной программы современному состоянию науки и педагогической практики;
  • соответствие содержания учебного материала базовому уровню изучения предмета;
  • соблюдение принципа преемственности в отборе учебного материала;
  • направленность содержания образования по учебному предмету на социальную адаптацию учащихся;
  • реализация межпредметных и внутрипредметных связей;
  • последовательность, логичность расположения разделов и отдельных вопросов;
  • доступность учебного материала для учащихся данного возраста;
  • четкость и точность формулировок;
  • рациональность распределения часов по разделам, темам;
  • соответствие объема учебного материала количеству часов на его изучение (по разделам, темам);
  • наличие резерва времени на повторение и обобщение учебного материала;
  • соответствие раздела ”Требования к подготовке учащихся“ содержанию учебного материала;
  • соответствие раздела ”Требования к подготовке учащихся“ возрастным познавательным возможностям учащихся.

Целью экспертной оценки учебных программ являлось совершенствование процесса отбора содержания образования, которое будет являться основой при написании школьных учебников.

Учебные программы по всем предметам учебного плана для общеобразовательных учреждений с 11-летним сроком обучения разработаны на базовом уровне предъявления содержания образования, что позволяет обеспечить всем учащимся равные возможности получения общего среднего образования. Они построены по линейному принципу, в соответствии с которым учебный материал каждой последующей ступени является логическим продолжением того, что изучалось на предыдущем этапе. Обеспечена доступность и посильность учебного материала для всех учащихся, сохранена системность в его построении.

С целью снижения учебной нагрузки учащихся выполнено следующее:

  • исключено дублирование теоретического материала в содержании образования между I, II, III ступенями общего среднего образования;
  • уменьшены объем и сложность изучаемого учебного материала за счет исключения терминологической насыщенности;
  • устранено обилие фактов и несущественных деталей, описательное изложение учебного материала;
  • устранена детализация в изучении отдельных компонентов содержания образования, осуществлена тематическая группировка содержания образования вокруг фундаментальных образовательных объектов;
  • часть учебного материала перенесена на практический уровень усвоения: в упражнения, задания, прикладные задачи, направленные на поэтапное формирование и отработку умений и навыков.

При отборе содержания образования реализованы межпредметные и преемственные связи. Учебный материал, который характерен для близкородственных учебных предметов, в зависимости от цели его усвоения представлен в ведущем учебном предмете и исключен из других учебных предметов. Установлены необходимые преемственные связи между І и ІІ, ІІ и III ступенями общего среднего образования.

При корректировке содержания образования в соответствии с 11-летним сроком обучения учтен лучший опыт советской школы, отечественные наработки в области построения содержания общего среднего образования, которые реализовывались в Республике Беларусь в последние десятилетия.

Кроме того, разработано примерное календарно-тематическое планирование по каждому учебному предмету со 2-го по 11-й классы, что позволило равномерно распределить содержание образования, регламентировать объем домашних заданий в соответствии нормами времени согласно СанПиН 2.4.2.16-33-2006 «Гигиенические требования к устройству, содержанию и организации учебно-воспитательного процесса общеобразовательных учреждений» и определить варианты педагогического взаимодействия учителя и ученика. Тем самым оказана существенная методическая помощь учителям при подготовке к урокам. Необходимо напомнить, что в общеобразовательных учреждениях домашние задания должны задаваться с учетом возможности их выполнения во 2 классе до 1,2 часа, 3-4 классах– 1,5 часов, 5-6 классах – 2 часов, 7-8 классах – 2, 5 часов, 9-12 классах – 3 часов.

За последние годы в республике создана система национального учебного книгоиздания, предусматривающая экспертизу оригиналов авторских (рукописей) учебных изданий, рассмотрение результатов экспертизы на президиумах научно-методического совета соответствующего уровня образования, Бюро научно-методического совета при Министерстве образования и присвоение соответствующего грифа для издания учебной, учебно-методической литературы. Помимо этого, все учебники проходят гигиеническую экспертизу с оценкой качества и безопасности в соответствии с действующими на территории Республики Беларусь Санитарными правилами и нормами №14-9-2002 «Гигиенические требования к изданиям учебным для общего среднего образования».

В 2008 году издано 134 наименования учебников и учебных пособий общим тиражом 4 611 958 экземпляров на сумму 17 672 178,6 тыс. руб., 17 наименований учебно-методической литературы и 52 учебные программы на сумму 256 103,3 тыс.руб. Финансовые средства, выделенные на издание учебников и учебно-методической литературы, израсходованы в полном объеме.

В соответствии с утвержденным графиком обеспечивалось издание учебников, учебных пособий и методической литературы к 2008/2009 учебному году. Для полного обеспечения 11-летней общеобразовательной школы учебниками подготовлен и реализован план дополнительного издания учебников и учебных пособий для общеобразовательных учреждений к 2008/2009 учебному году. Подготовлено около 230 наименований макетных образцов учебно-методических комплексов, в том числе 178 макетных образцов электронных учебных изданий.

Вместе с тем, поиски оптимального варианта учебников остаются чрезвычайно актуальными и сегодня. Полагаем, что вариант конкурсного отбора учебников, начатый нами с 2008 года, позволит более качественно реализовать учебные планы на уровне предъявления учебного материала школьнику, реализовать сформулированные в программе образовательные задачи, повысить качество учебного процесса. Только в содружестве науки и практического опыта может быть получена объективная информация о направлении усовершенствования учебников и программ.

Таким образом, современный подход к достижению целей образования позволит не только удовлетворить потребность личности, общества и государства в качественном образовании, но и обеспечит молодому поколению равные стартовые условия для последующего самоопределения в гражданском обществе с устойчивой социально ориентированной рыночной экономикой. При этом эффективность практической реализации целиком и полностью зависит от профессионализма каждого руководителя, педагога, психолога, воспитателя. Давайте, уважаемые коллеги, всегда об этом помнить!