МІНІСТЭРСТВА АДУКАЦЫІ РЭСПУБЛІКІ БЕЛАРУСЬ

Задачы і функцыі ўпраўлення дашкольнай адукацыі

doc-3995233.jpg

Забеспячэнне функцыянавання і кіравання сістэмай дашкольнай адукацыі ажыццяўляе ўпраўленне дашкольнай адукацыі, якое з’яўляецца структурным падраздзяленнем Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

Асноўнымі задачамі ўпраўлення з’яўляюцца:

• забеспячэнне рэалізацыі дзяржаўнай палітыкі ў сферы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, сацыяльна-прававой абароны правоў і інтарэсаў асоб з асаблівасцямі псіха-фізічнага развіцця;
• кіраванне сістэмай дашкольнай адукацыі, сістэмай спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі;
• каардынацыя дзейнасці рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, структурных падраздзяленняў абласных і Мінскага гарадскога выканаўчых камітэтаў, якія ажыццяўляюць дзяржаўна-уладныя паўнамоцтвы ў сферы адукацыі, арганізацый, індывідуальных прадпрымальнікаў, якім у адпаведнасці з заканадаўствам прадастаўлена права ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць, па пытаннях рэалізацыі функцый сістэмы дашкольнай адукацыі, сістэмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі;
• развіццё міжнароднага супрацоўніцтва ў сферы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі;
• забеспячэнне дзяржаўнага рэгулявання дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, стварэння ўмоў для развіцця арганізацый усіх формаў уласнасці, якія ажыццяўляюць від эканамічнай дзейнасці "Дашкольная адукацыя";
• ажыццяўленне іншых паўнамоцтваў у сферы дашкольнай адукацыі, якiя вызначаюцца Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, Палажэннем аб Галоўным упраўленні, гэтым Палажэннем, iншымi актамi заканадаўства.

Упраўленне ў адпаведнасці з ускладзенымі на яго задачамі ажыццяўляе наступныя функцыі:

• забеспячэнне рэалізацыі дзяржаўнай палітыкі ў сферы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, выканання Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі і іншых нарматыўных прававых актаў, якія рэгулююць дзейнасць у сферы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі;
• аналіз стану і прагноз перспектыў развіцця дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, вывучэнне сусветных тэндэнцый і вызначэнне прыярытэтных напрамкаў развіцця ў гэтых сферах;
вызначэнне асноўных напрамкаў развіцця і ўдасканалення якасці дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі;
• ажыццяўленне каардынацыі дзейнасці рэспубліканскіх органаў дзяржаўнага кіравання, мясцовых выканаўчых і распарадчых органаў у сферы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі;
• узаемадзеянне з рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання па пытаннях рэалізацыі дзяржаўнай палітыкі ў галіне дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі;
• узаемадзеянне з грамадскімі аб'яднаннямі, Дзіцячым Фондам ААН (ЮНІСЕФ) у Рэспубліцы Беларусь, іншымі арганізацыямі ў сферы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі;
• распрацоўка і ўзгадненне праектаў нарматыўных прававых актаў, іншых прававых актаў, дзяржаўных праграм (падпраграм) у сферы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі;
• арганізацыя распрацоўкі адукацыйных стандартаў дашкольнай адукацыі, вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для дзяцей з інтэлектуальнай недастатковасцю і зацвярджэнне іх у парадку, устаноўленым заканадаўствам;
• удзел у арганізацыі распрацоўкі вучэбна-праграмнай дакументацыі адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі і яе зацвярджэнні (узгадненні) у парадку, устаноўленым заканадаўствам;
• распрацоўка арганізацыйна-практычных мер па стварэнні спецыяльных умоў для атрымання дашкольнай адукацыі і спецыяльнай адукацыі дзецьмі дашкольнага ўзросту з улікам іх псіхафізічных асаблівасцяў, а таксама па карэкцыі наяўных у іх фізічных і (або) псіхічных парушэнняў, аказання ім карэкцыйна-педагагічнай дапамогі;
• ажыццяўленне кантролю ў сферы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, каардынацыя і ўзаемадзеянне са структурнымі падраздзяленнямі міністэрства, рэспубліканскімі органамі дзяржаўнага кіравання па пытаннях дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, аказання карэкцыйна-педагагічнай дапамогі, стварэння спецыяльных умоў для атрымання дашкольнай адукацыі і спецыяльнай адукацыі дзецьмі дашкольнага ўзросту;
• вывучэнне дзейнасці ўстаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для дзяцей з інтэлектуальнай недастатковасцю;
• арганізацыя падрыхтоўкі і выпуску вучэбных выданняў для педагагічных работнікаў і выхаванцаў устаноў адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйную праграму дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, адукацыйную праграму спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для дзяцей з інтэлектуальнай недастатковасцю; удзел у падрыхтоўцы праектаў міжнародных дагавораў міжведамаснага характару з дзяржаўнымі органамі замежных дзяржаў і (або) міжнароднымі арганізацыямі ў сферы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі;

садзейнічанне стварэнню каардынацыйных і іншых саветаў па розных напрамках дзейнасці ў сферы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, распрацоўка і зацвярджэнне палажэнняў аб iх;
• забеспячэнне рэалізацыі ўскладзеных на міністэрства задач па супрацоўніцтве з міжнароднымі арганізацыямі, якія ажыццяўляюць дзейнасць у сферы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, у тым ліку па падрыхтоўцы спецыялістаў, абмене адукацыйнымі тэхналогіямі, праграмамі і інш .;
• удзел у арганізацыі міжнароднага супрацоўніцтва ў сферы дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі;
• разгляд у парадку, устаноўленым заканадаўствам, зваротаў (прапаноў, заяў, скаргаў) грамадзян і юрыдычных асоб па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю кіравання;
• забеспячэнне адзінага парадку работы з дакументамі ў адпаведнасці з нарматыўнымі прававымі актамі па справаводстве і архіўнай справе, якаснай іх падрыхтоўкі і выканання ва ўстаноўленыя тэрміны;
• курыраванне вучэбна-выхаваўчай установы «Рэспубліканскі цэнтр рэабілітацыі дзяцей дашкольнага ўзросту з парушэннем слыху";
• забеспячэнне інфармацыйнага напаўнення інтэрнэт-партала міністэрства па пытаннях дашкольнай адукацыі, спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі;
• ажыццяўленне ў адпаведнасці з ускладзенымі на кіраванне задачамі іншых паўнамоцтваў, устаноўленых заканадаўствам.